اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس ناظران سوریه: حملات افراد مسلح به مراکز رسمی سوریه را شاهد بودیم

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ناظران بین‌المللی در سوریه مهم‌ترین مشکل را تشدید خشونت در سوریه دانست و اعلام کرد که ناظران شاهد حملات افراد مسلح به مراکز رسمی و دولتی بودند.

رئیس ناظران سوریه: حملات افراد مسلح به مراکز رسمی سوریه را شاهد بودیم

به گزارش فارس، ژنرال رابرت مود، رئیس نروژی هیئت ناظران بین‌المللی در سوریه در کنفرانسی خبری در هتل اقامت خود در سوریه اعلام کرد که مهمترین مشکل در سوریه خشونت‌هاست که در حال تشدید است.

رابرت مود اعلام کرد که آنچه ماموریت ناظران را با مشکل روبه‌رو کرده است، تشدید خشونت در زمان کنونی است و مانع کمک به آغاز گفت‌وگو میان طرف‌های درگیر شده است.

هیئت ناظران بین‌المللی بر اساس قطعنامه 2043 سازمان ملل از 29 آوریل وارد سوریه شدند و ماموریت آنان سه ماه ادامه دارد.

مود به طرح شش بندی کوفی عنان فرستاده سازمان ملل برای سوریه اشاره کرد و آن را دارایی طرف‌های سوری و جامعه‌ بین‌المللی دانست و تاکید کرد: این طرح تاکنون هیچ جایگزینی نداشته است.

وی با بیان اینکه ناظران بین‌المللی در سوریه چندین بار در معرض خطر قرار گرفته‌اند، تاکید کرد که کار هیئت، بر اساس واقعیت‌هاست و آنچه هیئت شاهد آن بوده، حمله از جانب مخالفان مسلح به ساختمان‌های رسمی و دولتی و نقاط بازرسی دولت و از جانب دولت هم شاهد استفاده از خمپاره و توپخانه و تشکیلات نظامی بود.

مود همچنین در پاسخ به این سوال که برخی از طریق بحران سوریه تلاش می‌کنند برنامه‌های خود را پیش ببرند، اعلام کرد که کسی از وجود این برنامه‌ها غافلگیر نمی‌شود. برخی کشورها برنامه‌هایی دارند. همین برنامه‌ها بحران سوریه را پیچیده‌تر کرده است.

وی با اشاره به نوع انفجارهایی که در سوریه انجام شده است، تاکید کرد که این انفجارها و پیچیدگی آن، ثابت می‌کند که طرف سومی هم در سوریه فعال است.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول