اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

با رد سخنان کلینتون

روسیه: همکاری نظامی مسکو با دمشق به فناوری‌های دفاعی محدود است

خبرگزاری فارس:‌ وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه همکاری این کشور با سوریه به ارسال فناوری‌های دفاعی محدود است، به اتهامات وزیر خارجه آمریکا علیه مسکو واکنش نشان داد.

روسیه: همکاری نظامی مسکو با دمشق به فناوری‌های دفاعی محدود است

به گزارش فارس، به نقل از روزنامه جروزالم پست، وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) در واکنش به سخنان هیلاری کلینتون مبنی بر اینکه بالگردهای جنگی روسیه در راه سوریه است، اعلام کرد: مسکو جدیدا بالگردهای نظامی به سوریه ارسال نکرده اما سال‌ها قبل تعدادی هواپیمای تعمیر شده را به این کشور فرستاده است.

در این بیانیه آمده: جدیدا بالگردهای نظامی روسی به سوریه منتقل نشده‌اند. همه همکاری صنعت نظامی روسیه با سوریه به انتقال تسلیحات دفاعی محدود است. در رابطه با بالگردها نیز سال‌ها قبل تجهیزات نظامی تعمیر شده به سوریه ارسال شده‌اند.

روسیه در واکنش به انتقادات بین‌المللی در رابطه با ارسال تجهیزات نظامی به سوریه اعلام کرده: مسکو در حال اجرایی کردن قراردادهای موجود برای تامین سیستم‌های دفاع هوایی است که علیه حملات خارجی کاربرد دارند و تسلیحاتی که علیه درگیری‌های داخلی مورد استفاده قرار گیرند را به سوریه ارسال نمی‌کند.

یک منبع نزدیک به شرکت صادرات تسلیحات روسیه (روسوبورن‌اکسپورت) گفته اظهارات کلینتون به بالگردهایی اشاره دارد که سال 2009 برای انجام تعمیرات به روسیه فرستاده شدند و قرار است به سوریه بازگردانده شوند.

انتهای پیام/ه.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول