اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فعال سیاسی مصر:

تصمیم دادگاه عالی مصر کودتا بود/ رئیس دادگاه وابسته به شورای نظامی است

خبرگزاری فارس: یک فعال سیاسی مصری، تصمیم دادگاه عالی در ابطال عضویت یک‌سوم نمایندگان پارلمان مصر را کودتای نظامی دانست و گفت جوانان انقلابی این کشور قطعا به میادین اصلی باز خواهند گشت.

تصمیم دادگاه عالی مصر کودتا بود/ رئیس دادگاه وابسته به شورای نظامی است

به گزارش فارس، "شریف احمد محسن "گفت: تصمیم دادگاه قانون اساسی برای منحل کردن مجلس و باقی ماندن احمد شفیق در انتخابات، به منزله کودتا علیه انقلاب مردم مصر به شمار می رود و  از این رو جوانان انقلاب از تصمیم خود برای بازگشت فوری به میادین و از سرگیری انقلاب به خاطر شهدا و تحقق خواسته ها خبر دادند.

فعال سیاسی مصری این گفته را که دادگاه قانون اساسی مستقل است، رد کرد و گفت: فاروق سلطان رئیس این دادگاه فردی است که به داشتن ارتباط با شورای نظامی معروف است و این حکم ها در راستای زنجیره ای قرار دارد که نتیجه آن از پیش مشخص است.

وی با اشاره به استقرار نیروهای امنیتی و نظامی در مقابل دادگاه قانون اساسی از ساعات اولیه صبح امروز، گفت: این اقدام با هدف پیشگیری از پیامدهای این تصمیم و کودتای نظامی هوشمند مبتنی بر قانون صورت گرفته است.

شریف احمد که با شبکه خبری العالم گفت‌وگو می کرد، از همه جوانان انقلابی مصر خواست که به میدان التحریر بازگردند و بر لزوم توافق و یکپارچگی همه گروه های سیاسی برای تشکیل شورای ریاست جمهوری مدنی تاکید کرد.

این فعال سیاسی گفت: جوانان مصری به میدان التحریر بازخواهند گشت اما تجمع آنان در میدان مسالمت آمیز خواهد بود و همچنان به این وضعیت ادامه خواهند داد تا همه گروه های سیاسی نشستی تشکیل دهند و در آن راه های چگونگی تعامل با اوضاع درصورت عمل نکردن شورای نظامی به خواسته هایشان را بررسی کنند .

وی تصریح کرد: خواسته های جوانان مصر از نقطه صفر شروع می شود و تشکیل شورای ریاست جمهوری مدنی، تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی، از سرگیری انتخابات مجلس و انتخابات ریاست جمهوری از خواسته‌های آنان است.

 

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول