اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی استاندار یزد تاکید کرد

ظرفیت‌های موجود در حوزه آموزش پزشکی یزد مورد استفاده قرار گیرد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد خواستار استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در حوزه آموزش پزشکی در یزد شد.

ظرفیت‌های موجود در حوزه آموزش پزشکی یزد مورد استفاده قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامحسین دشتی ظهر امروز در نشست خبری مدیران حوزه سلامت با خبرنگاران اظهار داشت: ساخت و سازها در حوزه پزشکی هم در بخش بیمارستانی هم در بخش خوابگاهی و ... بسیار قابل توجه است به نحوی که طی سال گذشته 64 میلیارد تومان در این زمینه در استان یزد هزینه شده است.

وی افزود: اما با این همه هزینه، فعالیت‌های انجام شده در بخش آموزش پزشکی قابل توجه نیست و لازم است مسئولان برای استفاده از تمام ظرفیت‌های این بخش تلاش کنند.

دشتی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بحث بهداشت و سلامت از مباحث جدی هرجامعه‌ای است و این مهم در جامعه اسلامی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: در گذشته تفاوتی بین علوم دینی و طب نبوده و اغلب، بزرگان دینی در طب نیز دستی داشته‌اند.

دشتی با اشاره به عجین شدن فرهنگ سلامت با باورهای دینی عنوان کرد: باورهای دینی در طول تاریخ زمینه‌ساز پیشتازی حوزه‌های علوم طبی بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت استان یزد در بخش بهداشت و درمان عنوان کرد: متخصصان استان یزد در همه مجامع بین‌المللی با دست پر وارد شده‌اند و یزد امروز در کشور یکی از مراکز مهم درمانی به شمار می‌رود.

دشتی، تجهیزات، دانش پزشکی، امکانات درمانی و خیرخواهی و دلسوزی پزشکان یزدی را از مؤلفه‌های مهم بهداشت و درمان در استان یزد برشمرد.

وی با بیان اینکه خدمات درمانی با کیفیت بالا و ارزان در یزد ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: یزد از استان‌هایی است که موفق به تدوین سند سلامت شده است.

دشتی یادآور شد: یزد در زمینه‌های مختلف نظیر قلب و ...، گسترش رشته‌های پزشکی، ایجاد زیرساخت‌ها و مراکز متعدد درمانی پیشرو است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پوشش بیمه‌ای در استان یزد اظهار داشت: در گذشته در یزد تنها 9 درصد جمعیت زیر پوشش بیمه قرار داشتند اما اکنون بیش از 40 درصد جمعیت استان یزد زیر پوشش‌های بیمه‌ای هستند.

43 میلیارد تومان بدهی بیمه‌های یزد تامین و پرداخت شد

دشتی با اشاره به بدهی‌های بیمه‌ها به موسسات، پزشکان و ... عنوان کرد: تا پایان سال گذشته، 43 میلیارد تومان بدهی بیمه‌ها تامین و پرداخت شده است.

وی همچنین یادآور شد: نگاه ما به انتقال خون نیز نگاه توسعه‌ای است زیرا ما در مرکز کشور قرار داریم و می‌توانیم به سایر استان‌ها نیز خدمات‌رسانی کنیم.

دشتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده بیان کرد: با اجرای کامل طرح پزشک خانواده، نگرانی برای خانواده‌ها باقی نمی‌ماند و هر فرد برای خود یک مشاور امین، متخصص و صاحب مهارت دارد.

رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی برای اجرای طرح پزشک خانواده پیشگام باشند

وی عنوان کرد: این طرح همچنین علاوه بر اینکه نوعی احساس آرامش در جامعه به وجود می‌آورد، اظهار داشت: طرح پزشک خانواده هزینه‌های میان مدت درمان را نیز کاهش می‌دهد.

دشتی، طرح پزشک خانواده را طرحی ارزشمند خواند و افزود: در این طرح بیش از اینکه جامعه پزشکی پیشگام باشد، باید رسانه‌ها و نهادهای فرهنگ‌ساز پیشگام باشند.

 

سلامت مردم و محیط زیست اولویت اول ما در بهره‌برداری از معادن است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی خبرنگاران نسبت به آلودگی‌هایی که ممکن است معدن مس ایجاد کرده و بر سلامت مردم تاثیرگذار باشد، اظهار داشت: آنچه در بهره‌برداری از معادن برای مسئولان استان و کشور حائز اهمیت است، سلامت مردم و محیط زیست است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد خاطرنشان کرد: بهره‌برداری بهینه با استفاده از آخرین فناوری‌ها و ایجاد صنعت سبز نیز دیگر اولویت ما در بهره‌برداری از معادن است.

وی تاکید کرد: کاری که اکنون در معدن مس علی‌آباد در حال انجام است، فقط و فقط در حد مطالعات است که این اقدام نیز با مجوز انجام می‌شود.

دشتی تصریح کرد: برخی جوسازی‌های بی‌مورد رسانه‌ها، استان، مردم و محیط زیست را متضرر می‌کند.

دو جنسیتی‌ها منع عبور و مرور ندارند/ رعایت شئون اجتماعی و اسلامی الزامی است

وی همچنین با اشاره به بحث مطرح شده در مورد وضعیت حضور افراد دوجنسیتی در یزد اظهار داشت: این قشر با هر جنسیتی که قرار است در سطح استان حضور پیدا کنند، موظفند در شأن آن جنس عمل کرده و بر اساس شأن مرد یا زن مسلمان وارد کوچه و خیابان شود.

دشتی تاکید کرد: ما با حضور افراد دو جنسیتی مشکلی نداریم اما رعایت شئون اسلامی و اجتماعی برای ما بسیار حائز اهمیت است.

در این نشست که به همت روابط عمومی استانداری یزد برگزار شد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان یزد، مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان یزد، معاونت درمان تامین اجتماعی استان یزد و رئیس مرکز انتقال خون استان یزد نیز به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول