اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حزب‌الله تشدید شهرک سازی صهیونیستی و ادامه سکوت رژیم‌های عرب را محکوم کرد

خبرگزاری فارس: حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای تشدید روند توطئه‌های غرب و صهیونیست‌ها علیه فلسطین بویژه در شهرک سازی و ادامه سکوت و هم دستی سران عرب در قبال این جنایات را محکوم کرد.

حزب‌الله تشدید شهرک سازی صهیونیستی و ادامه سکوت رژیم‌های عرب را محکوم کرد

به گزارش فارس به نقل از الانتقاد، حزب الله لبنان در بیانیه‌ای در واکنش به افزایش روند شهرک سازی صهیونیستی و اعلام جذب صهیونیست ها برای اقامت در سرزمین‌های بیش از 250 هزار فلسطینی در سالهای اخیر و لغو حق بازگشت آوارگان فلسطینی از سوی کنگره آمریکا، بیانیه ای را صادر کرده است.

حزب الله در این بیانیه تاکید کرد که این اقدامات در حالی افزایش پیدا می کند که هیچ موضع عربی و اسلامی محکوم کننده وجود ندارد، این نشان می دهد که نوعی همدستی بین رژیم ها و موسسات رسمی عربی با این اقدامات ظالمانه وجود دارد.

بنا به نوشته این بیانیه اشغالگران اقدامات شهرک سازی را در کرانه باختری افزایش داده اند که این باعث از دست رفتن هزاران دونم از اراضی فلسطینی شده و آنها را به مرتعی برای گروهک های صهیونیستی تبدیل کرده تا هویت آن را تغییر دهند.

در هیمن راستا اعلام شد که سران صهیونیست از سال 1967 تاکنون اقامت بیش از ربع میلیون فلسطینی را در کرانه باختری و غزه لغو کرده اند تا سیاست های روشمند خود را در مورد خالی کردن این مناطق از ساکنان اصلی خود نشان دهند و پروژه های شهرک سازی خود را تکمیل کنند.

علاوه بر تمامی اینها تلاش های کنگره آمریکا در لغو صفت آواره یا پناهنده از نسل های سوم و چهارم آوارگان فلسطینی با تحریک های واضح صهیونیست ها انجام شده تا تلاش های پیگیر آنها در از بین بردن آرمان فلسطین را نشان دهد و در راستای خدمت به منافع  پروژه های صهیونیستی در یهودی سازی تمام فلسطین بسیاری از پرونده های مربوطه را مختومه کند.

حزب الله تاکید کرد که تمامی این اتفاقات به صورت یکجا و عدم موضع گیری رسمی عربی در محکوم کردن این اقدامات نشان می دهد که رژیم های رسمی عربی به آمریکایی ها و صهیونیست ها فرصت کافی را می دهند تا توطئه های خود را اجرا کنند.

این بیانیه تمامی این اقدامات صهیونیست ها و آمریکای ها را که به هدف از بین بردن آرمان فلسطین انجام می شود و سکوت مقام های عرب و هم دستی بعضی از آنها با این توطئه ها نیز به آنها در این مسیر کمک می کند. حزب الله همچنین از امت عربی و اسلامی خواست تا صدای خود را بالا ببرند و بالاتر از اهتمام های داخلی و جزئیات روزانه اتفاقات، مواضع قطعی و شفاف در قبال این توطئه ها اتخاذ کنند، چرا که فلسطین در رأس هدف های دشمن است و کسی از پیامدهای بحران آفرین این توطئه ها که منحصر به ملت فلسطین هم نیست، مصون نمی ماند و این پیامدها تمامی عرب ها و مسلمانان را در بر می گیرد و آثار ویرانگری بر امنیت و صلح جهانی خواهد داشت.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول