اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره هنرهای تجسمی وزارت ارشاد:

دوسالانه‌ها در صورت عدم تحقق اهداف تعطیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره هنرهای تجسمی وزارت ارشاد با اشاره به رشد بسیار خوب دوسالانه‌ها گفت: هدف اصلی از برگزاری این دوسالانه‌ها شکوفایی و ارتقا هنر است و در صورتی که این هدف محقق نشود، برگزاری دوسالانه‌ها توجیهی نخواهد داشت.

دوسالانه‌ها در صورت عدم تحقق اهداف تعطیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، اصغر امیرنیا پیش از ظهر امروز در نشست خبری دوازدهمین دوسالانه ملی عکس ایران در یزد اظهار داشت: هنرهای تجسمی پایه و اساس همه هنرهاست به این دلیل که انسان از زمانی که چگونه زندگی کردن را آموخت، اتفاقات پیرامون خود را بر دیواره‌های غارها ثبت کرد و به تدریج به آن رنگ داد و با پیشرفت زندگی این هنرها نیز هر روز نو به نو تغییر کردند و به وضعیت فعلی رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: از همین روست که می‌توان گفت هنرهای تجسمی پایه و اساس همه هنرهاست.

امیرنیا با اشاره به برگزاری دوسالانه‌های عکس نیز عنوان کرد: دوسالانه‌های عکس حاصل تلاش و زحمات هنرمندان رشته عکاسی است.

وی عنوان کرد: یکی از اقداماتی که لازم است در دوسالانه‌های بعدی انجام شود، سپردن برگزاری این دوسالانه‌ها و نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها به انجمنی‌های هر رشته هنری است.

امیرنیا تاکید کرد: انجمن‌ها بهتر می‌توانند نقاط ضعف برنامه‌های این چنینی را رفع و نقاط قوت را تقویت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دوسالانه‌ها باید سبب افزایش قدرت خلاقیت عکاسان باشد و به شکوفایی و ارتقا این هنر کمک کند، افزود: اگر قرار باشد این اهداف محقق نشود، برگزاری دوسالانه‌ها توجیهی نخواهد داشت و ناخودآگاه به سمت تعطیلی پیش می‌روند.

مدیرکل ارشاد استان یزد نیز در این نشست با بیان اینکه تاکنون میزبانی دو دوسالانه از دوازده دوسالانه عکاسی ملی ایران بر عهده استان یزد بوده است.

بهرام عبدالحسینی عنوان کرد: امیدواریم یزد بتواند با استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی خود، میزبانی سایر بخش‌های هنری را نیز بر عهده گیرد.

وی با اشاره به اینکه 60 عکاس یزدی آثار خود را برای دبیرخانه دوازدهمین دوسالانه عکس ایران ارسال کرده‌اند، افزود: رشد یزد طی سال‌های اخیر در مقوله عکاسی قابل توجه بوده است.

عبدالحسینی همچنین با اشاره به اینکه امشب با حضور معاون هنری وزیر ارشاد از برگزیدگان این دوسالانه تقدیر می‌شود،‌ خاطرنشان کرد: امشب همچنین از مرحوم مشروطه و الفت به عنوان دو پیشکسوت عکاسی استان یزد تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/و20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول