اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

در آستانه صدور حکم دادگاه درباره نامزدی احمد شفیق

آمریکا به اتباع خود درباره احتمال تشدید تنش‌ها در مصر هشدار داد

خبرگزاری فارس: سفارت آمریکا در مصر در آستانه نشست امروز دادگاه عالی قانون اساسی این کشور برای تصمیم‌گیری درباره صلاحیت یا عدم صلاحیت احمد شفیق از اتباع خود در مصر خواسته است از هرگونه درگیری و خشونت اجتناب کنند.

آمریکا به اتباع خود درباره احتمال تشدید تنش‌ها در مصر هشدار داد

به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای "القدس العربی"، دادگاه عالی قانون اساسی مصر امروز پنجشنبه  14 ژوئن برابر با 25 خرداد با برگزاری نشستی در مورد صلاحیت یا عدم صلاحیت احمد شفیق، یکی از دو نامزد مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر، تصمیم‌گیری کند.

بدین منظور سفارت آمریکا در قاهره با صدور بیانیه‌ای امنیتی به اتباع خود در مصر هشدار داده است از هرگونه درگیری، تنش و ناآرامی‌های سیاسی در آستانه برگزاری جلسه دادگاه عالی قانون اساسی این کشور اجتناب کنند.

در پیام سفارت آمریکا آمده است که دادگاه عالی قانون اساسی مصر ممکن است امروز دو حکم را درباره انحلال پارلمان و ابطال نامزدی یکی از نامزدهای احراز پست ریاست جمهوری در این کشور را صادر کند و این دو حکم می‌تواند منجر به بروز تنش و اعتراضات در مصر شود.

در این بیانیه که با عنوان "پیام امنیتی برای شهروندان آمریکایی در آستانه انتخابات مصر" در پایگاه اینترنتی سفارت آمریکا منتشر شده، آمده است احکام دادگاه ممکن است موجب افزایش تنش در  آستانه برگزاری دور دوم اولین انتخابات دموکراتیک ریاست جمهوری مصر شود که فردا و پس‌فردا (16 و 17 ژوئن) برگزار می‌شود.

سفارت آمریکا به شهروندان و اتباع خود در مصر توصیه کرده است به مناطق محل برگزاری تجمعات اعتراض‌آمیز مردمی نزدیک نشوند و در این باره به میدان التحریر در مرکز قاهره و اطراف مسجد القائد ابراهیم در اسکندریه اشاره کرده است.

در این بیانیه از اتباع آمریکایی خواسته شده است نسبت به حضورشان در مناطق مختلف مصر و در زمینه شیوه‌های سفر و اماکنی که قصد عزیمت به آنجا را دارند، بررسی لازم را انجام دهند.

قانون برکناری سیاسی درباره مسئولان حکومتی حسنی مبارک قرار است از امروز پنجشنبه 25 خرداد ماه به اجرا در‌آید و به موجب آن، آنها از هرگونه فعالیت سیاسی منع می‌شوند.

به این ترتیب در صورت صدور حکم  دادگاه مبنی بر عدم صلاحیت احمد شفیق"،‌ آخرین نخست وزیر حسنی مبارک و نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر، وی از شرکت دور دوم انتخابات محروم می‌شود.

راه یافتن احمد شفیق به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر به شدت مورد اعتراض مردم مصر است چون علاوه بر شرکت شفیق در این  انتخابات به نحوه به دست آوردن آرای وی هم اعتراض دارند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول