اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر خبر داد

تولید سالانه 770 هزار تن محصول دامی و زراعی در بهشهر

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر از تولید سالانه 770 هزار تن انواع محصولات دامی و زراعی در این شهرستان خبر داد.

تولید سالانه 770 هزار تن محصول دامی و زراعی در بهشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، غلامرضا قنبری صبح امروز در مراسم تجلیل از کشاورزان و کارمندان نمونه جهاد کشاورزی بهشهر به اعلام میزان تولیدات بخش کشاورزی و مشکلات این بخش در شهرستان پرداخت.

وی با بیان اینکه 72 نوع محصول کشاورزی در بهشهر تولید می‌شود، تصریح کرد: سالانه 580 هزار تن محصول زراعی و 190 هزار تن محصول دامی در شهرستان به دست می‌آید که سهم بسزایی در تولیدات استان دارد به‌طوریکه می‌توان این شهرستان را کشوری کوچک با تنوع محصولات لقب داد.

قنبری در ادامه گفت: سالانه 20 هزار تن گوشت مرغ در بهشهر تولید می‌شود همچنین در طول سال 6 هزار و 500 تن مواد شیلاتی از یک‌هزار و 200 هکتار از آب‌بندان‌های شهرستان به دست می‌آید.

شناسایی 58 گونه گیاه دارویی 

وی با اشاره به تنوع گیاهی شهرستان از شناسایی 58 گونه گیاه دارویی در بخش یانه‌سر گفت و خاطرنشان کرد: کشاورزان این بخش را برای کشت گیاهان و گل‌های دارویی مطابق با شرایط آب و هوای منطقه ترغیب کردیم و ثمره آن را به‌زودی خواهیم دید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود درباره کشت‌های غالب شهرستان، اذعان داشت: گندم، برنج، جو و دانه‌های روغنی بیشترین بخش تولیدات کشاورزی را تشکیل می‌دهند و از این طریق سالانه بیش از 150 میلیارد تومان عاید کشاورزان می‌شود.

وی درباره وضعیت کشاورزی سال 90 گفت: سال گذشته زراعی مشکلات زیادی را پشت‌سر گذاشتیم به‌طوری که شش ماه اول سال با کم‌آبی و شش ماه دوم با پرآبی مواجه بودیم و هر دوی آنها در کاهش محصولات نقش داشتند.

یک هزار و 600 هکتار از مزارع کلزا خسارت دیدند

قنبری تشریح کرد: یک هزار و 600 هکتار از مزارع کلزا در سال زراعی 90 خسارت دیدند و تنها 3 هزار و 200 هکتار اراضی، زیر کشت کلزا رفت همچنین 5 هزار تن برداشت محصول داشتیم که با احتساب کیلویی 900 تومان، 4.5 میلیارد تومان عاید کشاورزان کلزاکار بهشهری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر از خسارت سال زراعی 90 به مزارع گندم گفت و اینکه پیش‌بینی برداشت 50 هزار تن را داشتیم اما این رقم به 40 هزار تن رسید و اگر میانگین فروش را 400 تومان در نظر بگیریم، 16 میلیارد تومان عاید گندم‌کاران شده است.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر تسریع در ساخت سدّ گلورد اظهار داشت: در طول سال می‌توانیم سه کشت و حداقل دو کشت تولید محصول داشته باشیم و این موضوع در بخش وسیعی مستلزم بهره‌برداری از سدّ گلورد است.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول