اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

در حاشیه نشست کابل صورت گرفت

رایزنی صالحی با همتای افغان خود

خبرگزاری فارس: وزرای امور خارجه ایران و افغانستان بعدازظهر امروز (پنجشنبه) در حاشیه نشست همسایگان دور و نزدیک افغانستان در کابل با هم به رایزنی پرداختند.

رایزنی صالحی با همتای افغان خود

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به کابل، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (پنجشنبه) به منظور شرکت در نشست همسایگان دور و نزدیک افغانستان در رأس هیئتی وارد کابل شد.

وی طی سخنانی در این نشست عنوان کرد که برخی کشورها به دنبال حضور طولانی مدت نظامی در افغانستان هستند که این موضوع افغانستان را به عرصه رقابت های امنیتی تبدیل می کند.

صالحی و زلمی رسول وزرای خارجه ایران و افغانستان در حاشیه این نشست در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی پرداختند.

وزیر خارجه کشورمان همچنین قرار است عصر امروز با حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان نیز دیدار و گفت وگو کند.

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان در مراسم افتتاحیه این کنفرانس از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در برقراری ثبات و امنیت در افغانستان و همچنین کمک‌های این کشور در بازسازی افغانستان در طول سال های گذشته قدردانی کرد.

در این نشست مقامات 15 کشور منطقه شامل روسیه، چین، هند، ایران، افغانستان، پاکستان، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان، آذربایجان، عراق، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و تاجیکستان و 14 کشور فرامنطقه‌ای از جمله آلمان، استرالیا، فرانسه، ایتالیا، نروژ و انگلیس و 11 سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای همچون سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی و سازمان شانگهای حضور دارند.

وزرای خارجه انگلیس، روسیه، دانمارک، قزاقستان، آلمان، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه و ویلیام برنز معاون وزیر خارجه آمریکا از جمله حاضران در این نشست هستند.

نشست کارشناسان ارشد نیز روز چهارشنبه با هدف تنظیم بیانیه نهایی اجلاس برگزار شد.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول