اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی خواستار شد

شرکت مسئولان حج در دروس مراجع تقلید

خبرگزاری فارس: رئیس مؤسسه امام صادق(ع) خواستار شرکت مستمر مسئولان سازمان حج در دروس مراجع تقلید شد و گفت: حج با فقه، قرآن و حدیث آمیخته است.

شرکت مسئولان حج در دروس مراجع تقلید

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله جعفر سبحانی پیش از ظهر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به برخورد نامناسب عربستانی‌ها با حجاج ایرانی اظهار داشت: حجاج ایرانی میهمانان الهی هستند و باید با آنها همانند زائران دیگر کشورها رفتار کنند.

وی خطاب به رئیس سازمان حج و زیارت گفت: شما مسئولان حج و زیارت به عنوان نماینده جمهوری اسلامی باید به دست‌اندرکاران و وزیر حج عربستان توضیح دهید که حجاج ایرانی کاری به مسائل سیاسی ندارند و نباید به آنان اهانت کنند چرا که این اهانت کردن‌ها به نفع آنها نیست.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به برخورد نامناسب ماموران عربستانی با زائران ایرانی هنگام خواندن ادعیه و زیارات گفت: وزیر حج عربستان را نسبت به این مسئله آگاه کنید که این رفتارها خود تبلیغی علیه آنهاست و به آنها گوشزد کنید که همه جای دنیا زیارت را اینگونه می‌خوانند.

آیت‌الله سبحانی همچنین نسبت به چاپ کتابی با عنوان «جوانانی که از تشیع به تسنن برگشته‌اند» به نام وی در عربستان انتقاد کرد و اظهار داشت: جای آن دارد که مکاتبات آیت‌الله بروجردی و علمای الازهر را به آنها نشان داده و بفهمانید که تعامل و تبادل زیارات اینگونه است، نه آنچه که آنها انجام می‌دهند.

وی در پایان بر ضرورت حضور مسئولان سازمان حج و زیارت در دروس علما و مراجع تقلید تاکید کرد و گفت: حج تنها مدیریت نیست بلکه با فقه، قرآن و حدیث آمیخته است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول