اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هیگ: دلایلی مبنی بر فعالیت القاعده در سوریه داریم

خبرگزاری فارس: به دنبال انتشار اخبار مربوط به حضور گسترده نیروهای القاعده در خاک سوریه، وزیر خارجه انگلیس طی اظهاراتی در پارلمان این کشور به دست داشتن القاعده در حملات تروریستی سوریه اشاره کرد.

هیگ: دلایلی مبنی بر فعالیت القاعده در سوریه داریم

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "ترند"، به دنبال انتشار اخباری در خصوص حضور القاعده در سوریه، "ویلیام هیگ" وزیر امور خارجه انگلیس روز گذشته طی بیانیه‌ای در پارلمان این کشور اعلام کرد: «ما برای باور اینکه حملات تروریستی در سوریه توسط گروه‌های تروریستی القاعده طراحی شده‌اند، دلایلی داریم.»

وزیر امور خارجه انگلیس بدون ارائه جزئیات بیشتر افزود: «حملات طراحی شده به منظور تشدید خشونت‌ها در سوریه انجام می‌گیرد و پیامدهای جدی برای امنیت بین‌المللی خواهد داشت.»

هیگ در ادامه گفت: «سوریه در آستانه جنگ داخلی قرار دارد و تلاش‌های بین‌المللی باید قبل از شدت گرفتن درگیری‌ها انجام گیرد. انگلیس نمی‌خواهد شکست طرح عنان را ببیند اما اگر این اتفاق بیفتد، مجبوریم گزینه‌های دیگری را برای حل و فصل این بحران در نظر بگیریم.»

دولت سوریه بارها اعلام کرده است که مخالفان مسلح جزو مردم عادی نبوده و گروه‌های تروریستی که به دنبال منافع خود هستند، در پس ناآرامی‌های سوریه قرار دارند.

اظهارات ویلیام هیگ در حالی صورت می‌گیرد که روزنامه "سان" انگلیس نیز اخیرا در گزارشی عنوان کرد که به فیلم‌ها و شواهدی دست یافته که بر اساس آن القاعده و گروه‌های تندرو در تلاشند تا با حضور در سوریه و بهره بردن از جنگ داخلی، به جایگاهی در این کشور دست یابند.

انتهای پیام/ر.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول