اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار

اهداکنندگان مستمر خون در چالوس تجلیل می‌شوند/ نیاز به گروه خونی AB منفی داریم

خبرگزاری فارس: معاون انتقال خون چالوس گفت: برای نخستین بار توسط انتقال خون شهرستان چالوس از اهدا کنندگان مستمر خون تجلیل می‌شود.

اهداکنندگان مستمر خون در چالوس تجلیل می‌شوند/ نیاز به گروه خونی AB منفی داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، مجید بحری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران همچنین از برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی و برگزاری مراسم روز اهدای خون در نمک آبرود چالوس خبر داد و بیان داشت: انتقال خون چالوس، شهرستان‌های نوشهر، چالوس و نور را در پوشش خود دارد.

وی با اشاره به آمار اهداکنندگان خون این مرکز اظهار داشت: در آماری که ماهانه جمع‌بندی می‌کنیم متوسط اهداکنندگان گروه خونی O مثبت 42 درصد، A مثبت 27 درصد، B مثبت 17 درصد، AB مثبت شش درصد و بقیه مربوط به گروه‌های Rh منفی است.

بحری ادامه داد: با توجه به بیماری‌ها، حوادث و نقش خون در سلامتی و نجات جان هموطنان به همه گروه‌های خونی نیاز داریم اما بیشترین نیاز به AB منفی از گروه‌های خونی Rh منفی است.

وی با بیان اینکه 95 درصد اهداکنندگان را آقایان و پنج درصد را بانوان تشکیل می‌دهند، بیان داشت: متوسط سن اهداکنندگان نیز بین 18 تا 60 ساله است.

معاون انتقال خون چالوس با بیان اینکه سه گروه اهداکننده خون داریم، گفت: افراد مستمر 54 درصد، با سابقه شش درصد و بار اولی‌ها 40 درصد اهداکنندگان را تشکیل می‌دهند، ضمن اینکه افراد مستمر سالانه بین دو تا چهار بار و افراد باسابقه سالانه یک بار خون اهدا می‌کنند.

وی یادآور شد: سالم‌ترین خون‌ها نیز مربوط به افراد اهداکننده مستمر است.

بحری در پایان از عموم مردم دعوت کرد تا در همایش روز 26 خرداد که از ساعت 7:30 تا 10 صبح در نمک آبرود برگزار می‌شود، حضور یایند.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول