اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پس از مخالفت آمریکا صورت گرفت

مخالفت انگلیس با پیشنهاد عنان با حضور ایران در "گروه تماس" برای سوریه

خبرگزاری فارس: دولت لندن ضمن مخالفت با حضور ایران در ایده نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب برای تشکیل "گروه تماس" برای رسیدگی به بحران سوریه، در حال مانع تراشی در اجرای طرح صلح عنان است.

مخالفت انگلیس با پیشنهاد عنان با حضور ایران در "گروه تماس" برای سوریه

به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی "پرس تی وی"، دولت انگلیس با میانجی گری بین‌المللی و پیشنهاد "کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه مبنی بر حضور ایران در هرگونه راه حل مربوط به ناآرامی‌ها در سوریه مخالفت کرده است و به این ترتیب در حال مانع تراشی در اجرای طرح صلح عنان در دمشق است.

نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب روز پنج شنبه هفته گذشته برابر با 7 ژوئن اعلام کرد که ایران باید نقشی کلیدی در راه حل سیاسی مسالمت آمیز در ناآرامی‌های سوریه داشته باشد؛ عنان گفت که امیدوار است که ایران به عنوان کشوری مهم در منطقه بخشی از راه حل ناآرامی و بحران سوریه محسوب شود.

نماینده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه ضمن تاکید بر اهمیت ایران در خاورمیانه، پیشنهاد ایجاد "گروه تماس" شامل کشورهای جهانی و منطقه‌ای را به منظور اجرای موفقیت آمیز طرح صلح خود در سوریه مطرح کرد.

در ادامه این خبر آمده است که بر اساس گزارش‌های رسیده دولت انگلیس با این ادعا که طرح صلح عنان در سوریه موفق نبوده است،‌ با پیشنهادات عنان مخالفت کرد؛ در این بین یکی از وزرای دفتر وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که حضور ایران در راه حل سوریه و گروه تماس با محور رسیدگی به ناآرامی‌ها در این کشور، هرگونه راه حلی را "غیرعملی" خواهد کرد.

"آلیستیر برت" معاون "ویلیام هیگ" وزیر امور خارجه انگلیس در امور خاورمیانه در این بین مدعی شده است: با توجه به فعالیت‌های ایران، اینکه بخواهیم شاهد این باشیم که ایران بخشی از راه حل سوریه است، دشوار است؛ ایران کشوری است که از برخی از خشونت‌های غیرقابل قبول و نظام سوریه حمایت می‌کند؛ بنابراین من فکر می‌کنم که دخالت ایران در راه حل سوریه این راه حل را "نشدنی" خواهد کرد.

در ادامه این خبر آمده است که این ادعاهای برت در شرایطی مطرح می‌شوند که دولت انگلیس در اغلب موارد اعلام کرده است که از شورشیان مسلح سوریه حمایت می‌کند و حتی گزارش‌های اخیر منتشر شده توسط روزنامه "دیلی استار"، از برپایی اردوگاه‌های عوامل "ام آی 6" و نیروی هوایی انگلیس در سوریه به منظور کمک به شورشیان مسلح در سوریه خبر داده است.

بر اساس این خبر، همان شورشیان مسلحی که با حمایت دولت انگلیس در حال انجام حملات تروریستی در دمشق هستند، کسانی هستند که ادعا می‌کنند ایران در حال دامن زدن به ناآرامی‌ها در سوریه است و این در حالیست که تنها مدرک آنها بر این ادعا داشتن گذرنامه‌ها و گواهینامه‌های مربوط به خدمت سربازی ملی است که از مهندسان و زائران ایرانی ربوده‌اند.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول