اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سخنگوی جنبش جوانان 6 آوریل مصر:

مصری‌ها با کودتای نظامیان برای به قدرت رساندن "شفیق" مقابله می‌کنند

خبرگزاری فارس: سخنگوی جنبش جوانان 6 آوریل مصر تأکید کرد، مردم این کشور با کودتای نظامیان که هدف از آن بازگرداندن رژیم سابق به قدرت از طریق "احمد شفیق" است، مقابله می کنند.

مصری‌ها با کودتای نظامیان برای به قدرت رساندن "شفیق" مقابله می‌کنند

به گزارش فارس، "محمود عفیفی" سخنگوی جنبش جوانان 6 آوریل مصر گفت: مردم مصر در تظاهرات میلیونی روز جمعه به اجرا نشدن قانون عزل سیاسی بازماندگان رژیم مبارک و حکم سبک دادگاه درباره مبارک و همدستانش اعتراض کردند.

عفیفی که با شبکه خبری العالم گفت‌وگو می کرد، افزود: مردم همچنین در این تظاهرات به کودتایی که هدف از آن خاموش کردن شعله انقلاب و بازگرداندن رژیم مبارک به قدرت از طریق "احمد شفیق" است، اعتراض کردند . بدون شک این حرکت مردمی برای متوقف کردن کودتای نظامیان ادامه خواهد داشت.

سخنگوی جنبش جوانان 6 آوریل مصر، تاکید کرد: همه جناح های سیاسی، ملی و انقلابی برای نجات انقلاب، مقابله با کودتای نظامیان و بازماندگان رژیم سابق، با یکدیگر اتفاق نظر دارند.

وی ابراز امیدواری کرد که دادگاه قانون اساسی طی نشست خود در 14 ژوئن، مشروعیت قانون عزل سیاسی را بررسی کند تا از ادامه تبلیغات انتخاباتی احمد شفیق برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در 18 ژوئن جاری جلوگیری شود.

محمود عفیفی افزود: اگر دادگاه چنین حکمی را صادر نکند، اقدامات مردم فعال تر از گذشته و اعتراضات نیز گسترده تر خواهد شد؛ زیرا همه گروه های انقلابی متحد با یکدیگر از محمد مرسی نماینده حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان المسلمون حمایت می کنند؛ چرا که گروه اخوان اطمینان خاطر داده قدرت را به انحصار خود در نمی آورد و همه گروههای سیاسی انقلابی را در مدیریت کشور مشارکت خواهد داد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول