اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در گفت‌وگوی کارشناسان عرب با فارس عنوان شد

ائتلاف آمریکا با القاعده / بازسازی القاعده برای هدف قرار دادن امنیت منطقه

خبرگزاری فارس: شماری از نویسندگان و کارشناسان مسائل سیاسی خاورمیانه در گفت‌وگو با فارس از بازسازی توان القاعده برای هدف قرار دادن امنیت منطقه سخن گفتند و نسبت به پیامدهای ائتلاف القاعده با آمریکا هشدار دادند.

ائتلاف آمریکا با القاعده / بازسازی القاعده برای هدف قرار دادن امنیت منطقه

"مجدی عبدالحلیم" رئیس جنبش وکلای بدون محدودیت مصر در گفت‌‌وگو با فارس با بیان اینکه آمریکا برای حفظ منافعش و تامین امنیت رژیم صهیونیستی از هیچ تلاشی برای هدف قرار دادن خاورمیانه دریغ نمی‌کند، نسبت به توطئه‌های ائتلاف آمریکا و القاعده در منطقه به منظور یافتن بهانه برای تداوم حضور آمریکایی‌ها هشدار داد.

وی با اشاره به سیاست‌های آمریکا و کشورهای غربی در منطقه به منظور تضمین مصالح و تحقق اهدافشان، به انفجارهای اخیر سوریه که گفته می‌‌شود توسط عوامل القاعده عملی شده‌اند پرداخت و گفت: آمریکا برای حفظ منافعش در خاورمیانه و تامین امنیت مزدورش یعنی رژیم صهیونیستی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

عبدالحلیم در بخش دیگری از این گفت‌‌وگو از ائتلاف آمریکا و گروهک‌های تروریستی از جمله سازمان القاعده سخن گفت و با بیان اینکه مصر و سوریه مورد هدف این ائتلاف هستند، افزود: طرح‌ها و توطئه‌ها برای به زانو در آوردن کشورهای منطقه همواره از سوی این ائتلاف در جریان بوده و هست ولی آنچه می تواند مانع تحقق اهداف آمریکا در منطقه شود، همان اراده ملت‌ها و مقاومت آنهاست.

از طرفی "حمزه الحاج حسن" نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی لبنان با افشای رابطه مجموعه وهابی و تکفیری مستقر در شمال لبنان با سازمان تروریستی القاعدة یاد آور شد که نتایج تحقیقات دولت لبنان موضوع رابطه این گروه‌ها با القاعده را تایید کرده و علاوه بر آن رویکرد آنها نیز نشان می‌دهد که منش تروریست‌های القاعده را در پیش گرفته‌اند.

وی توطئه‌های وهابی‌‌‌ها و سلفی‌ها در شمال لبنان را جزئی از ماجراجویی‌های خارجی جهت هدف قرار دادن حاکمیت لبنان و سوریه خواند و تصریح کرد که برخی‌ها منافع خود را در بر افروختن آتش فتنه مذهبی در داخل لبنان می‌بینند تا از طریق ایجاد هرج و مرج در شمال لبنان محیط امنی برای حضور تروریست‌ها در فاصله کمی از حمص سوریه ایجاد کنند.

از طرفی دیگر "حسین مرتضی" کارشناس ارشد مسائل سوریه نیز در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه دستان آغشته به خون گروه‌های مسلح در پشت پرده حادثه الحوله به چشم می خورد؛ افزود: این جنایت توسط گروه‌های تکفیری صورت گرفت. این گروه‌ها با گروهک تروریستی القاعده در ارتباطند و توسط اموال سعودی و قطری تغذیه و حمایت می‌شود.

"احمد المصری" ستون نویس روزنامه فرا منطقه‌ای القدس العربی نیز در گفت‌‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس با اشاره به مصاحبه اخیر رهبر القاعده لیبی با یکی از روزنامه انگلیسی درباره حضور نیروهای خارجی در سوریه برای نبرد با دولت دمشق، چنین امری را دلیل محکمی بر بازسازی توان القاعده در منطقه خواند.

" فیصل عبدالساتر" کارشناس ارشد مسائل استراتژیک لبنان نیز در گفت‌‌وگو با فارس، عملیات تروریستی عراق را انتقام جنایتکاران از دولت بغداد به خاطر حمایتش از دمشق خواند و با انتقاد از سخنان اخیر شیخ یوسف قرضاوی  مبنی بر لزوم حمایت مسلحانه از آشوبگران سوریه، تاکید کرد که چنین مواضعی تنها باعث ریختن خون‌های بیشتر می‌شود.

این کارشناس ارشد مسائل استراتژیک با اشاره به حملات تروریستی چند هفته گذشته عراق که زائران اماکن مذهبی را هدف قرارداده بودند، دستان پشت پرده آمریکا و بازوی عملیاتی‌اش در منطقه یعنی سازمان تروریستی القاعده را در پشت صحنه این انفجارها هویدا دانست و گفت: چنانچه این عملیات توسط هسته مرکزی القاعده صورت نگرفته باشد، ‌یقیناً توسط یکی از شاخه‌های آن اجرا شده است.

وی با اشاره به مواضع بیروت مبنی بر ورود گروهی از القاعده به سوریه گفت: گروه‌هایی از القاعده وارد سوریه شده  در حال ماهی گرفتن از آب گل آلود هستند، حوادث اخیر جزیی از جنایت‌های آنان در سوریه است.

در پایان "خلف المفتاح" رئیس سازمان انتشاراتی الوحده سوریه نیز با ابراز تاسف از همگامی برخی گروه‌های لبنانی با آشوبگران سوری گفت: برخی گروه‌های لبنانی،‌ کشورشان را به محل گذر نیروهای القاعده به سوریه تبدیل کرده‌اند و حتی از تروریست‌ها حمایت مالی می‌کنند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول