اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

با هدف آگاهی از روند ارسال سلاح صورت گرفت

حضور جاسوسان انگلیسی و قطری در مرز لبنان با سوریه

خبرگزاری فارس: شبکه تلویزیونی المنار لبنان از حضور جاسوسان انگلیسی - قطری در مرز لبنان با سوریه برای آگاهی از روند قاچاق سلاح به سوریه خبر داد.

حضور جاسوسان انگلیسی و قطری در مرز لبنان با سوریه

به گزارش فارس، شبکه تلویزیونی المنار لبنان گزارش داد: با آغاز بحران سوریه، شمال لبنان بویژه مناطق مرزی با سوریه به مقصد اصلی شخصیت های سیاسی و امنیتی تبدیل شده است که برخی از آنها نظیر جوزف لیبرمن سناتور آمریکایی سفر خود را علنی تحت عنوان اطمینان یافتن از وضعیت آوارگان سوری انجام داده اند اما دیگران که اکثر آنها شخصیت های امنیتی هستند، در ماموریت های امنیتی محرمانه از این مناطق دیدن کرده اند که رسانه های گروهی عربی و خارجی از آن سخن گفته اند.

این شبکه تلویزیونی افزود: برخی منابع در شمال لبنان در گفتگو با المنار درستی این اطلاعات را تایید کردند که برخی از اعراب و اتباع خارجی و افراد دارای تابعیت لبنانی گاه گاهی به این مناطق سفر می کنند.

به گفته شبکه تلویزیونی المنار، آخرین این افراد دو انگلیسی و یک قطری بوده اند که در 29 ماه گذشته میلادی به منطقه عکار سفر کرده اند.

این شبکه افزود: براساس اطلاعات، این افراد در مناطق مختلف مرزی با سوریه تردد کرده و با چهره های بارز آوارگان سوری ملاقات کرده اند. آنها همچنین با یک جریان اساسی در شمال لبنان که به جریان المستقبل نزدیک است، ملاقات کرده اند.

براساس اعلام المنار، این افراد روز دوم ماه جاری میلادی منطقه شمال لبنان را ترک کرده اند.

شبکه تلویزیونی المنار اعلام کرد: برخی منابع تصریح کردند که هدف از این نشست و دیدارها آگاهی از روند قاچاق (سلاح به سوریه) و میزان آمادگی گروههای مسلحی است که در منطقه به انتظار گشوده شدن جبهه واحدی علیه ارتش سوریه حضور دارند.

این شبکه افزود: منابع امنیتی آگاه در شمال لبنان گفتند که روند قاچاق سلاح به داخل سوریه متوقف نشده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول