اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جدیدترین آمارهای پنتاگون نشان می‌دهد

افزایش خودکشی در ارتش آمریکا/ گزارش روزانه یک مورد خودکشی میان نظامیان

خبرگزاری فارس: جدیدترین آمارهای وزارت دفاع آمریکا، نشان دهنده افزایش خودکشی های ناشی از استرس های جنگی و مشکلات روحی و روانی میان نظامیان آمریکایی و گزارش تقریبا یک مورد خودکشی در روز در سال جاری میلادی است.

افزایش خودکشی در ارتش آمریکا/ گزارش روزانه یک مورد خودکشی میان نظامیان

به گزارش فارس، خبرگزاری "آسوشیتدپرس" در قالب گزارشی از تشدید آمار خودکشی میان نظامیان آمریکایی خبر داد و اعلام کرد که این میزان برابر با تقریبا روزانه یک مورد خودکشی در سال جاری میلادی بوده است که این میزان سریع ترین سرعت خودکشی در یک دهه جنگ آمریکا محسوب می شود.

بر اساس آماری که از طریق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در اختیار خبرگزاری "آسوشیتدپرس" قرار گرفته است،‌ 146 مورد خودکشی میان نظامیان وظیفه فعال در 148 روز اولیه سال جاری میلادی گزارش شده است که این میزان به مراتب و تقریبا 50 درصد، بیشتر از تعداد نظامیان آمریکایی است که در جنگ افغانستان کشته شدند.

در ادامه این خبر آمده است که علاوه براین تعداد نظامیان آمریکایی که در حال دست و پنجه نرم کردن با تجاوزات جنسی، سوء مصرف مشروبات الکلی، خشونت های خانگی و سایر سوء رفتارها هستند نیز افزایش داشته است.

با توجه به اینکه آمار خودکشی مربوط به سال های 2010 تا 2011 میلادی میان نظامیان وضعیت ثابتی داشته است، افزایش این آمار در سال جاری میلادی باعث تعجب مقامات آمریکایی شده است؛ دلایل افزایش آمار خودکشی به خوبی درک نشده است اما مطالعات صورت گرفته به مواردی مانند قرار گرفتن در معرض موقعیت های جنگی، استرس های بعد از آسیب های روانی، سوء استفاده از داروها و مشکلات مالی شخصی اشاره می کنند.

داده های ارتش آمریکا نشان می دهد که نظامیانی که چند سفر جنگی را تجربه کرده اند در مقایسه با سایر نظامیان بیشتر در معرض خطر خودکشی هستند و این در حالیست که بخش قابل توجهی از خودکشی در ارتش آمریکا از سوی نظامیانی گزارش می شود که هیچ گاه در عرصه های جنگی به خدمت گرفته نشده اند.

کل آمار خودکشی مربوط به نظامیان وظیفه فعال آمریکایی تا پایان ماه مه سال جاری با 125 مورد گزارش شده در همین دوره زمانی در سال گذشته میلادی مقایسه می شود و این مقایسه نشان دهنده افزایشی 17 درصدی در سال جاری است؛ حتی این میزان خودکشی در سال جاری بیشتر از 129.6 مورد خودکشی پیش بینی شده از سوی پنتاگون بر اساس داده های مربوط به سال 2001 تا 2011 میلادی آنهاست؛ آمار کل خودکشی نظامیان آمریکایی از ژانویه تا ماه مه سال جاری 24 درصد در مقایسه با دو سال گذشته افزایش داشته است و در مقایسه با سال 2009 میلادی نیز سرعتی 15 درصدی گرفته است که این امر بیشترین میزان خودکشی سالانه نظامیان آمریکایی تاکنون را تشکیل می دهد.

در ادامه این خبر آمده است که آمار کل خودکشی میان نظامیان بیشتر از آمار اولیه مرگ آنها در جنگ افغانستان از جمله تمام سال های 2008 تا 2009 میلادی است.

علاوه بر این، تعداد خودکشی میان 1.4 میلیون نظامی وظیفه فعال آمریکایی نیز با وجود سال ها تلاش برای ترغیب نظامیان برای کمک گیری جهت حل مشکلات روحی و روانی آنها، رو به افزایش است؛ بسیاری از نظامیان آمریکایی بر این باورند که کمک خواستن آنها برای حل مشکلات روحی و روانی اشان نشان دهنده ضعف آنهاست.

بر اساس این خبر، افزایش آمار خودکشی میان نظامیان آمریکایی، ارتش این کشور را بر آن داشته است تا خطوط تلفن محرمانه ای را راه اندازی کند و همچنین کارشناسان سلامت روان بیشتری را نیز در میدان های جنگی به کار بگیرد و به آموزش های مدیریت استرس، سرمایه گذاری در بخش تحقیقات درباره خطرات سلامت روان و عملی کردن سایر اقدامات بیفزاید.

افزایش آمار خودکشی از سال 2006 میلادی شروع شد؛‌ این آمار در سال 2009 میلادی اوج گرفت و پیش از تشدید این آمار در سال جاری میلادی در وضعیت ثابتی قرار گرفته بود؛ آمار ارائه شده در این گزارش صرفا به نظامیان وظیفه فعال محدود شده است و شامل کهنه سربازان آمریکایی ای که بعد از جنگ های افغانستان و عراق به زندگی شهری خود بازگشته اند و یا گاردهای ملی که به خدمت گرفته نشده اند و یا نظامیان ذخیره ارتش نمی شود.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول