اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

روسیه خواستار حضور ایران در نشست بین‌المللی درباره سوریه شد

خبرگزاری فارس: روسیه بر لزوم حضور ایران در نشستی بین‌المللی برای بررسی اوضاع سوریه و یافتن راه حلی برای پایان بحران در این کشور تاکید کرد.

روسیه خواستار حضور ایران در نشست بین‌المللی درباره سوریه شد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "بلومبرگ"، دولت روسیه تاکید کرد که همانطور که "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه این کشور پیشنهاد داده است، ایران باید برای شرکت در نشستی بین المللی با حضور تمام کشورهای تاثیرگذار روی دولت و گروه های مخالف در سوریه دعوت شود.

الکساندر لوکاشویچ" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در اظهارنظراتی که امروز در تلویزیونی دولتی روسیه پخش شد، اعلام کرد: ما امیدواریم که این پیشنهاد امروز توسط "کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه و دبیرکل سازمان ملل تحت بررسی قرار گیرد؛ دیدگاه قاطعانه ما این است که ما نمی توانیم بدون حضور کشوری مانند ایران و سایر کشورهای منطقه کاری از پیش ببریم.

لوکاشویچ همچنین اعلام کرده است که که قتل عام جدید در سوریه که طی آن 55 نفر دیگر کشته شدند، اقدامی تحریک‌آمیز است که با هدف تضعیف طرح صلح "کوفی عنان" فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه انجام شده است؛ وی تاکید کرد که پایان حمایت کشورهای عربی از گروه‌های مسلح مخالف، به جلوگیری از تکرار این حوادث کمک می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ادامه داد: مسکو بارها از حمایت مالی و تسلیحاتی برخی کشورهای عربی از گروه‌های مسلح سوری انتقاد کرده است و از این کشورها خواسته است تا از نفوذ خود برای جلوگیری از افزایش خشونت‌ها در سوریه استفاده کنند تا از تکرار حوادث حوله و حماه جلوگیری شود.

درحالیکه روسیه کشور ایران را بخش مهی در راستای تلاش ها برای برقراری صلح منطقه ای توصیف کرده است اما "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا درباره طرح ابتکاری روسیه مبنی بر حضور ایران به عنوان متحد "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه در نشست بین المللی با محور تحولات دمشق را مورد تردید قرار داده و مدعی شده است: تصور دعوت از کشوری که سرپرستی حمله نظام اسد علیه مردم این کشور را بر عهده دارد، کمی سخت است.

در ادامه این خبر آمده است که روسیه و چین درصدد تحت فشار قرار دادن مخالفان سوری برای حمایت از تلاش های صلح عنان هستند؛ وزیر امور خارجه روسیه دو روز بعد از دیدار "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه با سران چین از جمله "هو جینتائو" اعلام کرد که دو مسکو و پکن در کنار کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، اتحادیه اروپا، سازمان کنفرانس اسلامی و کشورهای اتحادیه عرب،‌ ایران و ترکیه باید در این نشست بین المللی حضور داشته باشند.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول