اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بدون اطلاع‌رسانی قبلی

قیمت نان در اردبیل افزایش یافت

خبرگزاری فارس: بدون اطلاع‌رسانی به مردم قیمت انواع نان در اردبیل و برخی شهرستان‌های آن افزایش یافت.

قیمت نان در اردبیل افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این افزایش قیمت که از صبح امروز اعمال شده است سبب حیرت اهالی شده به طوری که بعد از گذشت 80 روز از سال معلوم نیست بر چه محور و اساسی افزایش قیمت به رغم کیفیت نامناسب نان در اردبیل انجام شده است.

در حالی که ماه‌هاست اعتراض مردم شهرهای مختلف اردبیل را به کیفیت نامناسب پخت نان شاهد هستیم گران شدن یکباره نرخ نان سبب تعجب شده در حالی که هیچ ارگان و نهادی در این زمینه حاضر به اطلاع‌رسانی و پاسخگوئی نبوده است.

اهالی اردبیل از صبح امروز نان سنگک و بربری را 300 تومان و نان فطیر را 350 تومان با افزایش 50 تومانی خریداری کرده و در این زمینه اعتراض‌های خود را نیز به انحای مختلف اعلام داشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این در حالی است که قیمت نان در خلخال نیز افزایش یافته است.

معاون فرماندار خلخال صبح امروز در کارگاه آموزشی و توجیهی نانوایان خلخال اظهار داشت: با توجه به افزایش نرخ آرد قیمت انواع نان نیز از امروز در سطح نانوایی‌های خلخال افزایش یافته است.

حسن فرضی گفت: بر اساس مصوبه جدید شورای آرد و نان این شهرستان قیمت نان لواش با چانه 160 گرم از 800 ریال به یک هزار ریال، نان بربری با چانه 450 گرم از دو هزار و 500 ریال به سه هزار ریال، نان سنگک با چانه 450 گرم از 2 هزار و 500 ریال به 3 هزار ریال و قیمت نان تافتون با وزن چانه 300 گرم از یک‌هزار و 500 ریال به 2 هزار ریال افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: تمام نانوایی‌های این شهرستان موظف به فروش انواع نان به نرخ مصوب جدید بوده و هرگونه فروش نان به قیمت خارج از نرخ اعلام شده و یا کاهش وزن چانه به عنوان تخلف محسوب شده و با نانوایان خاطی برخورد خواهد شد.

معاون فرماندار خلخال اضافه کرد: وزن چانه نان سنگک 450 گرم و اندازه آن نیز براساس وزن تعیین شده بوده و نانوایان این نان حق پخت نان بزرگتر به بهانه دریافت قیمت بیشتر را از مشتریان نان نداشته و حتی در صورت درخواست مشتری نیز برای پخت نان بزرگتر این کار تخلف محسوب خواهد شد.

فرضی با اشاره به اینکه هم اکنون هر عدل آرد در درب انبار نانوایی‌ها به نرخ 240 هزار ریال تحویل می‌شود افزود: برای جلوگیری از هرگونه نابسامانی و افزایش خودسرانه قیمت آرد در بازار آرد و نان تهیه و توزیع آرد نانوایی‌ها در سطح شهر خلخال توسط سه عامل فروش صورت گرفته و برای مراکز بخش‌ها نیز عاملین فروش آرد تعیین و معرفی شده‌اند.

وی افزایش کیفیت نان و بهتر کردن مصرف نان را از برنامه‌های فرمانداری خلخال اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به این که قوت قالب مردم شهرستان نان بوده و نان به عنوان یک ماده غذایی روزانه مردم محسوب و در سر سفره‌های بیشتر مردم خلخال موجود است افزایش کیفیت آن کاهش ضایعات نان را به دنبال داشته و موجب بهتر شدن مصرف آن خواهد شد.

این مسئول با بیان این که پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها مصرف آرد و نان به میزان قابل توجهی کاهش یافته و میزان ضایعات نان نیز به مقدار متنابهی پایین آمده گفت: به رغم تلاش‌های انجام شده در بهتر کردن الگوی مصرف نان هنوز با میزان مصرف استاندارد نان فاصله داریم.

فرضی افزود: تلاش می‌شود با برگزاری دوره‌های آموزشی برای نانوایان و ارایه راهکارهای صحیح پخت نان به دست اندرکاران تولید این ماده غذایی شهرستان ضمن افزایش کیفیت نان میزان ضایعات نان را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خلخال نیز در این کارگاه از امضای تفاهمنامه مابین سازمان غله و خدمات بازرگانی و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مبنی بر آموزش رایگان مقدماتی و تخصصی نانوایان در سطح مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان‌ها خبر داد.

شادمان روشندهی افزود: بر این اساس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خلخال اقدام به برگزاری این دوره‌ها از سال گذشته در محل مرکز آموزش شماره دو شهر خلخال کرده و تاکنون از بین نانوایان خلخال تنها 40 نفر اقدام به شرکت در دوره مقدماتی آن کرده‌اند.

وی گفت: انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی لازم از سوی شورای آرد و نان خلخال امکان حضور همه نانوایان شهرستان در این دوره‌ها فراهم شود.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خلخال اظهار امیدواری کرد؛ با حضور تمام نانوایان شهرستان در دوره‌های آموزشی رایگان این مرکز شاهد افزایش کیفیت نان و کاهش ضایعات آن در آینده نزدیک باشیم.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول