اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه امیدوار است تمایلات سازنده‌ای بر مذاکرات مسکو حاکم باشد

خبرگزاری فارس:سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که هیئت‌هایی شرکت کننده در مذاکرات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران در مسکو تمایلات سازنده‌ای داشته باشند تا روند مذاکرات به جلو پیش برود.

روسیه امیدوار است تمایلات سازنده‌ای بر مذاکرات مسکو حاکم باشد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه روز پنج شنبه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که این کشور امیدوار است هیئت‌هایی که به منظور مذاکرات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران به مسکو سفر می‌کنند، تمایلات سازنده داشته باشند.

دور بعدی مذاکرات نمایندگان ایران و گروه «1+5» ( 5 عضو شورای امنیت سازمان ملل، بعلاوه آلمان) که پیش از این در استانبول و بغداد انجام گرفته است، قرار است در تاریخ 19-18 ماه ژوئن ( 30-29 خرداد ماه) در مسکو ادامه یابد.

لوکاشوویچ گفت: فدراسیون روسیه همچنان بر مواضع قبلی خویش مبتنی بر یافتن راه حل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران صرفا از روش‌های دیپلماتیک و سیاسی بر اساس اصل اقدامات متقابل و گام به گام تاکید دارد و ما امیدواریم که همه هیئت‌هایی که در این مذاکرات شرکت داشته و به مسکو سفر خواهند کرد، تمایلات مثبتی برای انجام گفت‌وگوهای سازنده داشته باشند.

به عقیده این دیپلمات بلندپایه، این مسئله امکان آن را فراهم می سازد تا نتیجه مثبتی از مذاکرات گرفته شود و روند مذاکرات برای فایق آمدن بر اختلافات و نزدیک کردن مواضع طرفین رو به جلو پیش برود.

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه نیز روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در پکن اعلام کرد که این کشور انتظار دارد تا در مذاکرات آتی نمایندگان ایران و گروه «1+5» در مسکو پاسخ مقامات تهران به پیشنهادات مطرح شده برای حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای این کشور را بشنود.

لاوروف تصریح کرد: ما بر این عقیده هستیم که اگر ما با حسن نیت نسبت به این مذاکرات برخورد کنیم و اگر تلاش نکنیم تا اهداف ملی خودخواهانه خود را که ارتباطی به وظیفه اصلی ما در خصوص عدم گسترش هسته‌ای ندارد را کنار بگذاریم، ما خواهیم توانست در مورد ادامه مذاکرات با مقامات تهران به توافق برسیم، چرا که مسلما در مذاکرات مسکو نمی‌توانیم همه مسائل را یکجا و در آن واحد حل و فصل کنیم.

وزیر خارجه روسیه یادآور شد که پیشنهادات مشخصی بر اساس ابتکارعمل صورت گرفته از سوی روسیه روی میز مذاکرات نمایندگان ایران و گروه «1+5» قرار دارد که پایه و اساس آن مبتنی بر اقدامات متقابل و گام به گام است.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول