اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مادر تخصصی توانیر خبر داد

تخفیف 210 میلیارد ریالی توانیر برای صنایع

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مادر تخصصی توانیر با بیان اینکه میزان تخفیف داده شده به بخش صنعت نسبت به سال 89 دو برابر افزایش یافته است، گفت: بخش صنعت از 210 میلیارد ریال تخفیف استفاده کرده است.

تخفیف 210 میلیارد ریالی توانیر برای صنایع

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا احمدی‌یزدی بعدازظهر امروز در جمع مدیران و کارکنان توزیع برق تبریز اظهار کرد: گازهای آلاینده ناشی از مصرف انواع انرژی فسیلی در سال 1389 در کل کشور 532 میلیون تن بود.

وی با بیان اینکه با تولید هر کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی 860 گرم انواع گازهای آلاینده تولید می‌شود، افزود: گازهای آلاینده ناشی از تولید 232 هزار و 955 گیگاوات ساعت انرژی الکتریکی در سال 1389 در کل کشور 156 میلیون تن بوده است.

85 درصد نیروگاه‌های کشور از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند

یزدی با بیان اینکه حدود 85 درصد نیروگاه‌های کشور از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند، اظهار کرد: کمتر از 15 درصد نیروگاه‌های کشور از برق آبی هستند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مادر تخصصی توانیر کشور خاطرنشان کرد:‌ کمتر از یک درصد نیروگاه‌های کشور از انرژی‌های نو هستند.

وی با بیان اینکه میزان تخفیف داده شده به بخش صنعت نسبت به سال 89 دو برابر افزایش یافته است، گفت: این واحدها با همکاری لازم و انجام تعطیلات و تعمیرات خود در تابستان و نیز مدیریت در مصرف انرژی از این تخفیف بهره‌مند شده‌اند.

تخفیف 210 میلیارد ریالی برای صنایع

یزدی ادامه داد: در این ارتباط یک‌هزار و 828 شرکت صنعتی همکار از تخفیف 210 میلیارد ریال استفاده کرده‌اند و هفت هزار و 500 مشترک کشاورزی با همکاری و کاهش مصرف در تابستان از 110 میلیارد ریال تخفیف استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف در مشترکان متفاوت است، گفت: در بخش صنعت می‌‌توان با مدیریت مصرف از طریق همکاری و انجام تعمیرات و تعطیلات در فصل تابستان، انتقال مصرف به ساعات غیرپیک و یا در کشاورزی با مدیریت بار مصرفی در این طرح با وزارت نیرو همکاری کرد.

6 هزار مشترک بالای 200 کیلووات ساعت در کشور

یزدی گفت: در کشور بیش از 6 هزار مشترک بالای 200 کیلووات وجود دارد و با وجود افزایش سالانه صنایع در کشور، دو سوم صنایع در این طرح همکاری نکرده‌اند.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول