اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز:

صنایع با انتقال شیفت‌های کاری از خاموشی‌های ناخواسته پیشگیری کنند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: صنایع با تنظیم ساعات با انتقال شیفت‌کاری از ساعات اوج بار به زمان‌های غیرپیک از خاموشی‌های ناخواسته پیشگیری کنند.

صنایع با انتقال شیفت‌های کاری از خاموشی‌های ناخواسته پیشگیری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی‌اکبر برقی‌مقدم ظهر امروز در حاشیه نخستین همایش مدیریت مصرف برق ویژه صنایع شرکت توزیع نیروی برق تبریز در تالار پتروشیمی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در زمینه سیاست‌های اصلی کشور در زمینه بهینه‌سازی، مدیریت مصرف انرژی و پیاده‌سازی سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری که از آن می‌توان به‌عنوان انقلاب مدیریت منابع نام برد، این شرکت را بر آن داشت که با برگزاری نخستین همایش مدیریت مصرف برق ویژه صنایع، سهم عمده‌ای در رشد و شکوفایی اقتصادی استان داشته باشد.

وی افزود: با بکارگیری راهبردهای کلان در بخش انرژی اجرای صحیح و اصولی برنامه‌های بهینه‌سازی مصرف حامل‌های انرژی که آثار آن در تمام زیربخش‌های اقتصادی ملی و بهبود محیط زیست ملموس است، می‌توان اذعان داشت که اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف نیز به نحو مطلوب شکل‌ خواهد گرفت.

برقی‌مقدم تصریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق تبریز تاکنون به منظور تحقق این مهم، تدابیر و طرح‌هایی را به مرحله اجرا رسانده است، تنظیم ساعات کار اصناف و بهره‌گیری از کنتورهای هوشمند و چند تعرفه، آموزش و آگاه‌سازی عمومی در ارتباط با اهمیت مدیریت مصرف و ضرورت آن، برگزاری جلسات و همایش‌های آموزشی برای مدیران انرژی و کارکنان صنایع و اصلاح و تعمیرات اساسی شبکه‌های توزیع از جمله سیاست‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی بوده است.

وی همچنین توزیع بیش از 2 میلیون شعله لامپ کم‌مصرف، اهدا 75 هزار شعله لامپ کم‌مصرف و led به مساجد و حسینه‌ها، جلب همکاری بیش از 55 واحد صنعتی در طرح تعطیلات تابستانی، پرداخت بیش از 3 میلیارد ریال به صنایع همکار در سال 90، جلب همکاری بیش از 15 واحد صنعتی خود تامین برای کاهش پیک بار و ترویج استفاده از تکنولوژی‌های نوین را دیگر سیاست‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی توزیع برق تبریز اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز تصریح کرد: نکته مهمی که در ارتباط با بهینه‌سازی مصرف انرژی از اهمیت خاصی برخوردار است تنظیم ساعات صنایع بزرگ با انتقال شیفت‌کاری از ساعات اوج بار به زمان‌های غیرپیک و اجرای برنامه تعطیلات و تعمیرات سالانه آنها است.

وی ادامه داد: بررسی‌ها حاکی از آن است که در شرایط امروز یکی از راهکارهای مهم در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های کلان بابت توسعه تاسیسات به منظور پیشگیری از خاموش‌های ناخواسته، استفاده از ظرفیت‌های صنایع بزرگ و جلب همکاری‌های آنان در زمینه اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق است.

برقی‌مقدم خاطرنشان کرد: در تابستان امسال با بهره‌گیری و پیگیری اجرای برنامه‌های تعطیلات و تعمیرات سالانه صنایع بزرگ می‌توانیم در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی گام‌های موثرتری برداریم.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول