اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در آستانه مذاکرات ایران و ۱+۵ در مسکو

ابراز امیدواری لاوروف نسبت به موفق بودن مذاکرات مسکو

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد اگر با حسن نیت برخورد کرده و اهداف ملی خودخواهانه خود که ارتباطی با مسئله عدم گسترش هسته‌ای ندارد را کنار بگذاریم، مذاکرات ایران و 1+5 می‌تواند ادامه پیدا کند.

ابراز امیدواری لاوروف نسبت به موفق بودن مذاکرات مسکو

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" در گفت‌وگو با خبرنگاران در پکن اعلام کرد که این کشور انتظار دارد تا در مذاکرات آتی نمایندگان ایران و گروه «1+5» در مسکو پاسخ مقامات تهران به پیشنهادات مطرح شده برای حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای این کشور را بشنود.

لاوروف روز چهارشنبه تصریح کرد: ما انتظار داریم اولین گام از طرف ایران را ببینیم و ما نیز به نوبه خویش حاضر هستیم چه در چارچوب گروه «1+5» و چه بعنوان یکی از نمایندگان جامعه بین الملل پاسخ متقابلی به این اقدام بدهیم و همچنین گام‌هایی به سمت ایران برداریم که قبل از هرچیز عدم تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران در شورای امنیت و مسکوت ماندن و تضعیف تحریم‌های کنونی در قبال این کشور است.

وزیر خارجه روسیه یادآور شد که پیشنهادات مشخصی بر اساس ابتکارعمل صورت گرفته از سوی روسیه روی میز مذاکرات نمایندگان ایران و گروه «1+5» قرار دارد که پایه و اساس آن مبتنی بر اقدامات متقابل و گام به گام است.

لاوروف تاکید کرد: ما تحریمی‌های مضاعف علیه ایران را اقدامی غیرسازنده می‌دانیم. این تحریم‌ها که نه تنها در سطح شورای امنیت سازمان ملل، بلکه بصورت یک‌جانبه و از سوی برخی کشورهای غربی اعمال شده است، اقدامات مشترک برای حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران را از بین خواهد برد. 

لاوروف همچنین با یادآوری این که در نشست‌های استانبول و بغداد مذاکرات ایران و گروه «1+5» که دو سال قبل با شکست روبرو شده بود، رو به جلو پیش رفته است، گفت: ما بر این عقیده هستیم که اگر ما با حسن نیت نسبت به این مذاکرات برخورد کنیم و اگر تلاش نکنیم تا اهداف ملی خودخواهانه خود را که ارتباطی به وظیفه اصلی ما در خصوص عدم گسترش هسته‌ای ندارد را کنار بگذاریم، ما خواهیم توانست در مورد ادامه مذاکرات با مقامات تهران به توافق برسیم، چرا که مسلما در مذاکرات مسکو نمی‌توانیم همه مسائل را یکجا و در آن واحد حل و فصل کنیم.

مذاکرات بعدی نمایندگان ایران و گروه «1+5» ( 5 عضو شورای امنیت سازمان ملل، بعلاوه آلمان) قرار است در تاریخ 19-18 ماه ژوئن ( 30-29 خرداد ماه) در مسکو برگزار شود.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول