اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تبرئه یکی دیگر از مسئولان امنیتی مبارک از اتهام کشتار انقلابیون

خبرگزاری فارس: تنها چند روز پس از صدور حکم حبس ابد برای مبارک و حبیب العادلی و تبرئه فرزندان مبارک و مسئولان امنیتی متهم به کشتار تظاهرات‌کنندگان مصری، یکی دیگر از مقام‌های امنیتی مصر نیز از اتهام کشتار تظاهرات‌کنندگان تبرئه شد.

تبرئه یکی دیگر از مسئولان امنیتی مبارک از اتهام کشتار انقلابیون

به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، دادگاه جنایی قاهره حکم تبرئه "ایهاب سامی لطفی"، یکی از مسئولان برجسته پلیس مصر را صادر کرد که به کشتار تظاهرات‌کنندگان مصری در 28 ژانویه 2011 متهم شده بود.

تبرئه لطفی که متهم به کشتار هفت تظاهرات‌کننده مصری  مقابل مرکز پلیس المقطم در قاهره متهم شده بود،‌ تنها چند روز پس ازصدور حکم حبس ابد برای حسنی مبارک و حبیب العادلی و تبرئه فرزندان مبارک و مسئولان امنیتی متهم به کشتار تظاهرات‌کنندگان مصری در دادگاه جنایی شمال قاهره صورت می‌گیرد.

وکیل مدافع لطفی مدعی شده است که موکلش در زمان درگیری‌‌ها در محل حضور نداشته و در حال خدمت در مکان دیگری بوده است. اما سخنان وکیل مدافع با اظهارات شاهدان عینی در تعارض کامل قرار دارد.

پیشتر نیز دادگاه جنایی قاهره یکی دیگر از مقام‌های امنیتی مصر را که در همین وقایع دست داشت از حکم اعدام به پنج سال حبس کاهش داد.

تبرئه افسران پلیس مصر که به کشتار تظاهرات‌کنندگان انقلابی این کشور متهم هستند، خشم خانواده‌های شهدا و فعالان سیاسی و انقلابی مصری را به دنبال داشته است.

فعالان سیاسی و انقلابی مصر تاکید می‌کنند که شورای عالی نظامی حاکم بر مصر از زمان روی کار آمدن خود سعی در مصادره انقلاب مصر دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول