اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی خبر داد

کاهش 17درصدی تب‌مالت در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی از کاهش 17 درصدی مبتلایان به بیماری بروسلوز (تب‌مالت) در سال گذشته نسبت به سال پیش از آن خبر داد.

کاهش 17درصدی تب‌مالت در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی،  بهراد زندیه اظهار کرد: دامپزشکی استان برای کنترل بیماری بروسلوز (تب‌مالت) که از جمله مهم‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است از طریق واکسیناسیون دام‌ها علیه این بیماری، انجام تست و تشخیص دام‌های آلوده به بیماری، حذف و کشتار آنها و نیز آموزش دامداران در نحوه برخورد و مقابله با این بیماری سبب کاهش چشمگیر ابتلای بیماری در جمعیت انسانی استان شده‌ است.

وی افزود: تعداد مبتلایان به این بیماری در سال 90، یک‌هزار و 252 نفر و سال پیش از آن یک‌هزار و 500 نفر گزارش شده بود.

زندیه با بیان اینکه تب‌مالت یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک انسان و دام محسوب می‌‌شود، به شهروندان توصیه کرد تا به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری تب‌مالت، از مصرف شیر خام و سایر فرآورده‌های لبنی غیر پاستوریزه جداً خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان در پایان به دامداران توصیه کرد از ورود دام‌های تازه خریداری شده به داخل گله قبل از اطمینان از سلامت آنها جدا خودداری کرده و نسبت به واکسیناسیون دام‌ها و ضدعفونی کردن جایگاه‌های نگهداری دام اهتمام کامل ورزند.

وی خاطرنشان کرد: تجربه مبارزه با این بیماری نشان داده است که کنترل و پیشگیری از این بیماری در انسان، تنها با مبارزه و کنترل بیماری در دام میسر بوده و از این رو ضروری است که بیماری در وهله اول در دام شناسایی شود.

زندیه ادامه داد: همچنین سیر و نحوه انتشار آن در بین جمعیت دامی و نهایتاً نحوه ارتباط انسان با دام و روش‌های پیشگیری از بیماری در دام و سپس روش‌های پیشگیری از انتقال احتمالی عامل بیماری از دام به انسان بررسی و مطالعه شود.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول