اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رژیم صهیونیستی 4 خانواده فلسطینی را آواره می‌کند/حماس: هرگز از یک وجب از فلسطین نمی‌گذریم

خبرگزاری فارس: مسئولان رژیم صهیونیستی صبح امروز به چهار خانواده فلسطینی در منطقه الاغوار شمالی طی اخطاریه‌ای مهلت دادند که تا 24 ساعت آینده منزل خود را تخلیه کنند.

رژیم صهیونیستی 4 خانواده فلسطینی را آواره می‌کند/حماس: هرگز از یک وجب از فلسطین نمی‌گذریم

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فلسطین"وفا"، "عارف دراغمه" رئیس شورای محلی وادی المالح گفت که رژیم صهیونیستی به چهار خانواده‌ فلسطینی در منطقه خربة المیته در وای المالح اخطاریه تخلیه منزل داده است.

وی افزود که بر اساس این اخطاریه چهار خانواده مذکور باید تا 24 ساعت آینده منزل خود را تخلیه کنند.

* شیخ رائد صلاح: رژیم صهیونیستی در آستانه نابودی است

رئیس جنبش اسلامی در سرزمین های اشغالی 48 تاکید کرد: نابودی رژیم صهیونیستی نزدیک شده و دست کشیدن جهانیان از حمایت از پروسه توسعه طلبی این رژیم هویدا گشته است.

شیخ "رائد صلاح" در گفت و گوی ویژه با مرکز اطلاع رسانی فلسطین تصریح کرد: دشمن صهیونیستی جرات تخریب مسجد مبارک الاقصی را ندارد، زیرا می داند که چنین تعرضی قیام امت اسلام را در پی خواهد داشت.

وی ضمن تمجید از موضع حمایت آمیز ترکیه از مساله فلسطین، یادآور شد: امت اسلام به نقش آفرینی ترکیه در زمینه حمایت از آرمان فلسطین چشم امید دوخته اند، نقشی که در حمایت از حقوق ملت های عربی و اسلامی کاملا آشکار است.   

* حماس: هرگز حتی از یک وجب از فلسطین چشم‌پوشی نخواهیم کرد

جنبش حماس در سالروز نکسه(شکست اعراب در جنگ شش روزه سال 1967) بیانیه‌ای صادر و طی آن تاکید کرد که حق ملت فلسطین در سراسر فلسطین حقی ثابت است و با گذشت زمان از بین نخواهد رفت و هر قدر زمان بگذرد ما هرگز حتی از یک وجب از خاک فلسطین چشم‌پوشی نخواهیم کرد.

در این بیانیه آمده است که مقاومت گزینه اصلی ملت فلسطین برای بازپس‌گیری حقوق از دست رفته و سرزمین اشغالی است.

در این بیانیه آمده است: امروز سالروز واقعه دردناکی است که شرق و غرب منطقه را به لرزه درآورد و 5 ژوئیه سال 1967 باقی مانده سرزمین فلسطین توسط صهیونیست‌ها اشغال شد و مسجدالاقصی به دست گروه‌های صهیونیستی افتاد و هنوز هم در زیر آتش ظلم و تلاش‌های مستمر آن برای یهودی‌سازی قرار دارد.

حماس همچنین تاکید کرد که با وجود گذشت 45 سال از این فاجعه ملت ما که نیمی از آن آواره شده و درد و رنج جنایت‌های رژیم صهیونیستی را چشیده است همچنان به سرزمین و حق خود در وطن پایبند است.

* نوار غزه در آستانه بروز فاجعه زیست محیطی

یک نهاد حقوقی فلسطین درباره خطرات وضعیت زیست محیطی نوار غزه در صورت تداوم بحران برق و محاصره این منطقه هشدار داد.

مرکز حقوق بشر "المیزان" با انتشار بیانیه ای به مناسبت روز جهانی محیط زیست اعلام کرد: نیروهای ارتش عبری به اقدامات زیانبار خود برای محیط زیست ادامه می دهند، این در حالی است که دشمن صهیونیستی سالیان متمادی محیط زیست باریکه غزه و منابع طبیعی آن را به تحلیل برده است.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: رژیم صهیونیستی از سلاح هایی استفاده می کند که از اورانیوم ساخته می شود و این مساله محیط زیست را به خطر می اندازد، این رژیم همچنین در تجاوزات خود علیه فلسطینیان از گازهای سمی و فسفر سفید استفاده می نماید و از وارد کردن مواد و تجهیزات لازم برای اجرای پروژه های آبرسانی و غیره ممانعت به عمل می آورد.

در این بیانیه آمده است: محاصره نوار غزه و قطع سوخت و برق این منطقه تاثیرات منفی بر محیط زیست آن گذاشته است، اشغالگران صهیونیست همواره زمین های کشاورزی و چاه های آب فلسطینیان ساکن باریکه غزه را تخریب می کنند.

* ‌عباس خطاب به اسرائیل: فرصت صلح همیشه پایدار نیست

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به صهیونیست‌ها توصیه کرد که فرصت کنونی برای تحقق صلح در منطقه را غنیمت بشمارند و هشدار داد که در سایه تحولات پرشتاب منطقه،  ممکن است زمان برای تحقق صلح از دست برود.

"محمود عباس" امروز طی سخنانی در سمینار بین‌المللی اقتصاد در استانبول گفت: ما به همسایگان اسرائیلی خود می‌گوئیم که ما خواهان صلح، عدالت و آزادی هستیم و ملت ما با پذیرش تشکیل کشور خود در کمتر از یک چهارم مساحت تاریخی فلسطین فداکاری زیادی از خود نشان داده است پس به این فرصت پیشرو پشت نکنید زیرا ممکن است این فرصت مدت زمان طولانی دوام نداشته باشد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول