اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

ولایتی در همایش بین‌المللی "امام خمینی و بیداری اسلامی" مطرح کرد

تلاش تعدادی کشور متحجر و عقب افتاده سیاسی برای انحراف انقلاب مصر

خبرگزاری فارس: دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت تعدادی کشور اسلامی متحجر و عقب افتاده سیاسی به همراه رژیم صهیونیستی و آمریکا برای انحراف انقلاب‌های منطقه و نرسیدن انقلاب مصر به هدف خود تلاش می‌کنند.

تلاش تعدادی کشور متحجر و عقب افتاده سیاسی برای انحراف انقلاب مصر

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی اکبر ولایتی مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری در همایش بین‌المللی "امام خمینی و بیداری اسلامی" که امروز سه‌شنبه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: ما در آغاز یک دوره جدید در جهان اسلام و تاریخ معاصر هستیم که در آن امت اسلامی به پا خاسته و خواهان بازگشت به ارزش‌های اسلامی است که این همان بیداری اسلامی می‌باشد.

وی با بیان اینکه بیداری اسلامی اولین باری نیست که در امت اسلامی شکل می‌گیرد، اظهار داشت: هر گاه طی 1400 سال گذشته ایمان اسلامی مسلمانان رو به ضعف می‌رفته، افرادی به عنوان رهبر در بین مسلمین پیدا می‌شدند که پرچم عزت اسلامی را برمی‌افراشتند و مسلمانان نیز گرد آنها جمع می‌شدند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به حمله و نفوذ استعمار طی 200 سال گذشته در جهان اسلام که عامل رکود در امت اسلامی طی این مدت شد، یادآور شد: هیچیک از راه‌های ارائه شده توسط کشورهای غربی که همان فرهنگ غربی است، موجب سعادت کشورهای اسلامی نشد. لذا امروز می‌بینیم به محض آنکه در گوشه‌ای از جهان اسلام صدایی بلند می‌شود توده‌های مسلمانان به آنها می‌پیوندند.

ولایتی بیداری اسلامی شکل گرفته در جهان اسلام را نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی دانست و یادآور شد: ایشان در قیام خود چند اصل را مطرح کردند. از جمله اینکه مسلمانان با تمسک به اسلام، دنیا و آخرت خود را کسب کرده و عزت خود را بازمی‌یابند‌، وحدت امت اسلامی عامل پیشرفت جهان اسلام است و مقابله با استعمار و عوامل آن در دستور کار امام قرار داشت.

وی ساقط کردن رژیم مستبد قبلی، تکیه کردن بر غاصب بودن رژیم صهیونیستی و ضرورت اتحاد مسلمانان برای آزادی قدس شریف و همچنین تقابل با جبهه غرب برای آنکه دست استعمار غرب از جهان اسلام کوتاه شود‌، را از محورهایی خواند که امام خمینی در حرکت خود بر روی آنها تاکید داشت.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به تبعیض موجود نژادی، دینی و مذهبی در کشورهای غربی مدعی دموکراسی گفت: واقعیات موجود در این کشورها با آنچه از سوی مقامات آنها مطرح می‌شود که همه انسان‌ها با یکدیگر برابرند، کاملاً متفاوت است.

ولایتی یادآور شد: در ایران بیداری اسلامی به نتیجه رسید، حکومت اسلامی تشکیل شد و علیرغم فشارهای فراوان طی 33 سال گذشته، از نظر علمی، فناوری و تولید ایران اسلامی بسیار پیشرفت کرده است و این پیشرفت قابل مقایسه با هیچ کشور اسلامی دیگری نیست.

وی ایران اسلامی را الگوی پیش روی مسلمانان سرخورده از مکاتب غربی خواند و اظهار داشت: به محض آنکه جرقه‌ای در انبار باروت اعتقادات و باورهای ملت‌های اسلامی زده شد، شاهد انقلاب‌های موجود در کشورهای اسلامی بوده‌ایم.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به تلاش تعدادی کشور اسلامی متحجر و عقب افتاده سیاسی به همراه رژیم صهیونیستی و آمریکا برای انحراف انقلاب‌های منطقه و نرسیدن انقلاب مصر به هدف خود یادآور شد: می‌بینیم که این تلاش‌ها به نتیجه‌ای نرسیده و امیدواریم کاندیدای اسلامگرای مصر به قدرت برسد تا شاهد پیروزی انقلابیون مصر باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول