اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نقض آتش‌بس توسط شورشیان مسلح سوریه

خبرگزاری فارس: شورشیان سوری پس از ۴هزار بار نقض طرح آتش بس کوفی عنان،‌ در نهایت برای اولین بار به طور علنی عدم پایبندی خود به آتش بس را اعلام کردند.

نقض آتش‌بس توسط شورشیان مسلح سوریه

به گزارش فارس، سامی الکردی، سخنگوی گروه شورشیان مسلح سوری در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز با اعلام خبر نقض پیمان آتش بس عنان از سوی این گروه، خواستار "هیات اجرای صلح" سازمان ملل یا منطقه پرواز ممنوع و یا ایجاد منطقه حائل به جای هیات نظارت این سازمان شد؛ درخواستی که با مخالفت بان کی مون، دبیرکل این سازمان روبرو شد.

بان کی مون در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی در جده در گفتگو با رویترز، با رد درخواست شورشیان مسلح سوری برای دخالت نظامی بین‌المللی در سوریه تاکید کرد:‌طرح صلح شش ماده‌ای عنان برای حل این بحران کماکان پا بر جاست.

این خبر به دنبال اقدام شورشیان مسلح سوری در کشتار حداقل یک صد سرباز در درگیری‌ها و حملات به ایست بازرسی‌ها اعلام شد.

درگیری میان دولت سوریه و نیروهای مخالف سوری پس از حادثه منطقه الحوله به اوج خود رسیده است. سوریه با انتشار نتایج اولیه تحقیقات خود در مورد کشتارهای منطقه الحوله اعلام کرد این کشتارها توسط گروهی 800 نفری از تروریست‌های مسلح مخالف دولت انجام شده است.

جمال قاسم، رئیس کمیته حقیقت‌یابی که سوریه برای بررسی وضعیت کشتارهای منطقه الحوله تشکیل داده بود، اعلام کرد گروه‌های تروریست مسلح عامل اجرای کشتارها بودند و نتایج اولیه گروه حقیقت یاب سوری نشان می‌دهد هدف آنها پاکسازی منطقه از نیروهای دولتی و ایجاد مخالفت‌های گسترده بین‌المللی علیه نظام حاکم در سوریه بوده است.

رئیس کمیته حقیقت یاب سوریه همچنین اعلام کرد: با بررسی جسدها مشخص شد که هیچ یک از آنها به دلیل اصابت ترکش‌های گلوله توپ یا تانک کشته نشده‌اند و عامل مرگ آنها شلیک از فاصله نزدیک بوده است.

انتهای پیام/ه.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول