اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر دادگستری:

امام سیره علوی را در جامعه احیا کردند

خبرگزاری فارس: وزیر دادگستری گفت: امام (ره) سیره علوی را در جامعه احیا کردند.

امام سیره علوی را در جامعه احیا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مرتضی بختیاری ظهر امروز در مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) در مصلای بزرگ این شهر، با اشاره به تقارن میلاد مسعود امام علی (ع) با سالروز ارتحال امام امت، اظهار داشت: امام (ره) سیره علوی را در جامعه احیا کردند که امروز باید شاخص‌ها و اصول این انقلاب که برگرفته از سیره علوی است، حفظ و حراست شود.

وی به ویژگی‌های برجسته امام راحل اشاره کرد و افزود: شهید مطهری ایمان به هدف، ایمان به مردم و ایمان به خدا را از جمله ویژگی‌های امام امت عنوان کرده‌اند که این ویژگی‌ها چنان قدرتی به امام داده بود که توانستند در مقابل همه دشمنان اسلام بایستند.

بختیاری ادامه داد: وجود رهبری با چنین شخصیتی به همه ما قوت قلب می‌دهد که مشکلات، سختی‌ها و تحریم‌هایی را که دشمنان برای ما ایجاد کرده‌اند تحمل و در برابر آن ایستادگی کنیم، همان‌گونه که پیامبر و ائمه در برابر سختی‌ها و تحریم‌ها ایستادگی می‌کردند.

وی با برشمردن برخی شاخص‌های رفتاری امام امت از روحیه تعبد و خداپرستی به عنوان یکی از این شاخص‌ها نام برد و افزود: ایستادگی در برابر جلادان تاریخ از شدیدترین مواضع قرآن است و بدون تردید امام خمینی (ره) یکی از مصادیق مبارزه با مستکبران به شمار می‌روند.

وزیر دادگستری تلاش برای وحدت مسلمانان را از دیگر شاخص‎های رفتاری امام بیان کرد و گفت: امام برای اتحاد دنیای اسلام خون دل‌ها خوردند، نه اینکه مثل امروز کارخانه‌ها و اسلحه‌سازی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی با نفت کشورهای اسلامی اداره می‌شود تا دشمنان اسلام تقویت و با آن مسلمانان را بکشند.

وی افزود: امام حتی بی‌حرمتی به نماز جماعت اهل سنت را نهی و تاکید داشتند که در مقابل کسانی که بین مسلمانان تفرقه ایجاد می‎کنند، بایستید.

وزیر دادگستری نجات محرومان و کمک به ضعفای جامعه را از دیگر شاخص‌های رفتاری امام عنوان کرد و افزود: امام به مردم عشق می‌ورزیدند و مردم را باور داشتند و تمام وجود ایشان برای محرومان بود، مردم نیز امام را باور داشتند.

وی تصریح کرد: اگر امروز مسئولی روحیه‌ای جز خدمت به مردم داشته باشد، از خط امام و رهبری خارج است.

وی از مبارزه با رژیم اشغالگر قدس به عنوان یکی دیگر از شاخص‌های رفتاری امام راحل یاد کرد و گفت: امام سر سوزنی با مستکبران و زورگویان سازش نداشتند.

وزیر دادگستری با اشاره به حفظ وحدت ملی و یکپارچگی به عنوان یکی دیگر از شاخص‌های رفتاری امام، اظهار داشت: وحدت ملی به معنای عدم وجود اختلاف نظر نیست، اختلاف نظر امری طبیعی و لازم است اما نباید اختلاف نظر تبدیل به یک جریان سیاسی شود چرا که دل مردم را می‎سوزاند.

وی مردمی بودن را یکی دیگر از شاخص‌های رفتاری امام عنوان کرد و افزود: این انقلاب بر اساس نقش مردم شکل گرفته و ادامه دارد و تداوم نقش مردم، انقلاب را در برابر همه خطرات بیمه کرده است.

وزیر دادگستری در ادامه به تاثیر رفتار و اندیشه‌های امام بر تحولات بین‌المللی اشاره و خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور یکی از کشورهای کمونیستی در دیدار با مسئولان کشورمان اظهار داشت که انقلاب اسلامی بر کشور ما هم اثر گذاشت و موجب تغییر فکری حکومت‌ها در سطح جهانی شد.

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول