اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

معاون مشعل: دفاتر حماس در سوریه همچنان فعال است

خبرگزاری فارس: معاون رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که دفاتر این جنبش در سوریه همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و هیچ تصمیم جدیدی از سوی حماس در این باره اتخاذ نشده است.

معاون مشعل: دفاتر حماس در سوریه همچنان فعال است

به گزارش فارس، "موسی ابومرزوق" در گفت‌وگو با مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین درباره وضعیت جنبش حماس در سوریه تاکید کرد: حماس مهمان سوریه و مقامات این کشور است و بدون هیچ گونه مانعی فعالیت خود را در این کشور ادامه می دهد، اما وقتی حوادثی در سوریه روی دهد که مانع از فعالیت حماس شود، بی شک این جنبش مقر دیگری را برای خود انتخاب خواهد کرد.

وی افزود:حماس فعلا به فعالیت خود در سوریه ادامه می دهد و نه دفاتر خود را در این کشور تعطیل کرده و نه درخواستی از سوی نظام سوریه مبنی بر انتقال دفاترش به خارج دریافت کرده است؛ لذا تصمیم جدیدی از سوی حماس هم اتخاذ نشده است.

ابومرزوق در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که تشکیل دولت وفاق ملی فلسطین مهمترین گام در راستای پایان بخشیدن به شکاف داخلی فلسطین است.

وی افزود: گام های متعددی در راستای اعتماد سازی میان جنبش های فتح و حماس در کرانه باختری و باریکه غزه برداشته شده است، اما شاید این اقدامات کافی نباشد، ولی اگر بلافاصله گام به مرحله تشکیل دولت گذاشتیم، پیشرفت قابل توجهی در این مساله ایجاد خواهد شد و ما خواهان ایجاد فضای واقعی هستیم تا زمینه پایان شکاف داخلی که به ضرر مساله فلسطین و آینده ملت فلسطین است، فراهم شود.

ابو مرزوق درباره توافق امضا شده میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی درباره اسرا که با نظارت طرف مصری امضا شد، اظهار داشت که به نظر من هر گونه توافقنامه ای با صهیونیست ها یا اجرا نخواهد شد و یا به صورت ناقص به اجرا درخواهد آمد.

وی همچنین تصریح کرد که هیچ تضمینی برای اجرای این توافقنامه وجود ندارد؛ مگر اینکه این رژیم بیم لطمه خوردن به وجهه خود در محافل حقوق بشر بین المللی و یا بیم شروع انتفاضه سوم ملت فلسطین در حمایت از اسرا را داشته باشد.

معاون رئیس دفتر سیاسی حماس درباره بحران برق و انرژی در غزه نیز تاکید کرد که این مشکل همچنان به قوت خود باقی است، اما به آن شدت و حدت گذشته نیست؛ هر چند که مردم باریکه غزه روزانه شاهد قطع 6 ساعته برق هستند. وی همچنین از توافق با طرف مصری برای افزایش قدرت ترانسفورماتورها و انتقال مقادیر بیشتری سوخت به باریکه غزه خبر داد و در عین حال تصریح کرد که بر اساس یک توافق دیگر، قاهره ملزم به تامین گاز مورد نیاز نوار غزه برای افزایش توان نیروگاه غزه شده است، اما اجرای این توافقات هنوز آغاز نشده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول