اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ادامه درگیری‌ها در لبنان؛ 12 کشته و 50 زخمی

خبرگزاری فارس: با ادامه درگیری‌ها در شهر طرابلس لبنان و رسیدن تلفات به 12 کشته و 50 زخمی ارتش این کشور با دخالت مستقیم در این درگیری‌ها اوضاع را کمی آرام‌تر کرد.

ادامه درگیری‌ها در لبنان؛ 12 کشته و 50 زخمی

به گزارش فارس به نقل از الجزیره ، مروان شربل وزیر کشور لبنان در اظهاراتی تاکید کرد که عناصر ارتش و نیروهای امنیتی این کشور دخالت و استقرار در منطقه باب التبانه را از ساعت 5 صبح امروز به وقت محلی آغاز کرده‌اند، این موضوع بعد از آن صورت گرفت که در درگیری‌های ایجاد شده میان دو منطقه متخاصم باب التبانه و جبل محسن در طرابلس 12 نفر کشته و 50 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

شربل تاکید کرد که تمامی گروه‌ها با دخالت ارتش و نیروهای امنیتی در این مناطق موافق بودند و نیروهای امنیتی به شدت در برابر کسانی که به آتش بس متعهد نباشند، خواهند ایستاد. برای دخالت ارتش در حوادث طرابلس دو نشست در لبنان برگزار شد که یکی در سرایا طرابلس بود و نشست دوم نیز در منزل نجیب میقاتی برگزار شد و تا شب نیز ادامه داشت.

خبرگزاری ملی لبنان با اشاره به اوضاع میدانی کنونی در این شهر می نویسد که عملیات تک تیراندازها و پرتاب راکت هنوز هم ادامه دارد و تک تیراندازها شهروندان را هدف قرار می‌دهند، این خبرگزاری تاکید کرد که تعدادی از کشته‌ها از غیر نظامیان هستند و یکی از نظامیان لبنانی نیز در این حملات زخمی شده است.

درگیری‌ها دراین منطقه از نیمه شب شب آغاز شد و تا بعد از ظهر همین روز ادامه پیدا کرد. منطقه باب التبانه که اکثریتی وابسته به جریان المستقبل دارد، هر از چند گاهی این درگیری‌ها را آغاز می‌کند و به علوی‌های جبل محسن حمله می‌کند تا دولت مردمی در لبنان را تضعیف کرده و زمنیه‌های براندازی آن را فراهم کند. المستقبل همچنین می‌خواهد اینگونه وانمود کند که این درگیری‌ها میان هواداران دولت سوریه و مخالفان آن است و به این ترتیب پای بحران در سوریه را به لبنان نیز باز کند و زمنیه را برای دخالت های خارجی در این کشور فراهم نماید.

پیش از این نیز درگیری‌هایی میان این دو منطقه ایجاد شده بود که روز 15 می با دخالت ارتش و استقرار در این دو منطقه متوقف شد، این درگیری‌ها نیز 11 کشته بر جای گذاشته بود.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول