اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سکوت اعراب مرتجع بعد از چندین ساعت از صدور حکم مبارک

خبرگزاری فارس: پس از صدور چندین ساعت از صدور حکم دیکتاتور مصر، سران رژیم های عرب منطقه همچنان در سکوت بسر می برند و تاکنون هیچ واکنشی از خود نشان ندادند.

سکوت اعراب مرتجع بعد از چندین ساعت از صدور حکم مبارک

به گزارش خبرگزاری فارس ، دادگاه جنایی قاهره امروز حکم حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع این کشور را صادر کرد که خشم و اعتراضات مردمی را برانگیخت چرا که این حکم مورد انتظار مردم این کشور نبود و آنها به کمتر از اعدام مبارک راضی نبودند.

حسنی مبارک و حبیب العادلی وزیر کشور او که به کشتن مردم در تظاهرات‌های ایام انقلاب این کشور در سال گذشته (2011) متهم بودند، با حکم قضایی دادگاه قاهره تنها به حبس ابد محکوم و از اتهامات فساد اقتصادی مبرا شدند.

 

همچنین بر اساس این حکم، جمال و علاء مبارک دو پسران مبارک و نیز ۶ نفر از معاونان وزیر کشور مصر در این اتهام تبرئه شدند.

با گذشت چندین ساعت از صدور این حکم و تا لحظه تنظیم این خبر، رژیم های مرتجع هیچ گونه واکنش در قبال این حکم از خود نشان ندادند. این رژیم‌ها که بیش از هر چیز از آینده خود وحشت دارند، از هر طریق ممکن می خواستند که دیکتاتور مصر را از دادگاهی کردن فراری دهند.

از زمانی که حسنی مبارک در مرکز پزشکی العالمی قاهره بستری است بسیاری از رهبران و مقامات بین‌المللی و محلی از کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی شخصیت‌های مصری به ملاقات وی رفتند و تلاش کردند راهی برای نجات دیکتاتور بیابند.

رژیم‌های عربی از جمله عربستان سعودی که به حمایت از مبارک و رژیمش معروف بوده‌اند، تلاش‌های گسترده‌ای برای جلوگیری از محاکمه مبارک انجام داده‌اند.

سوزان مبارک،‌ همسر حسنی مبارک نیز بارها برای نجات شوهرش از چنگال عدالت به رژیم‌های عربی از جمله عربستان متوسل شده بود.

بنا به گفته منابع بیمارستان العالمی، شخصیت‌های سعودی بیشترین افرادی بودند که با مبارک دیدار داشته‌اند که در راس آنها احمد القطان، سفیر عربستان در قاهره و نایف بن عبدالعزیز ولی‌عهد کنونی عربستان هستند که گفته شده هدایای گرانقیمتی را به مبارک تقدیم کردند.

با این حال این کشورها پس از چندین ساعت از انتشار این خبر ، در شوک بسر می برند و هیچ واکنشی از خود نشان نداده‌اند.

انتهای پیام/++

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول