اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات گیلان خبر داد

ایجاد مرکز آموزش بین‌الملل شمال غرب کشور در گیلان

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات گیلان ایجاد مرکز آموزش بین‌الملل شمال غرب کشور به مرکزیت این استان را از مصوبات هیئت دولت نامید و گفت: با راه‌اندازی این مرکز، آموزش ویژه نیروهای شمال غرب کشور در گیلان انجام می‌شود.

ایجاد مرکز آموزش بین‌الملل شمال غرب کشور در گیلان

پرویز تقوی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت ارتقای سطح گمرکات استان را یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در سال جاری عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به زیرساخت‌های گمرک، اختصاص یک میلیارد و 800 میلیون تومان برای گمرک آستارا از جمله اقدام‌های مهم دولت است.

وی، با بیان اینکه گمرک آستارا از گذشته از نظر زیرساختی مشکل داشت، افزود: در سفر سوم هیئت دولت ارتقای سطح این گمرک به تصویب رسید.

مدیر کل گمرک انزلی، با تصریح بر اینکه زیرساخت‌های گمرک آستارا و انزلی نیاز به برطرف شدن دارد، توجه دولت نهم و دهم به این موضوع را ویژه خواند و ابراز کرد: امسال گمرک جمهوری اسلامی ایران 4 میلیارد تومان برای گمرک آستارا و 3 میلیارد تومان برای گمرک انزلی هزینه می‌کند.

وی، یکی از مصوبات دولت در گمرکات را ایجاد مرکز آموزش بین‌الملل شمال غرب کشور به مرکزیت گیلان نامید و تصریح کرد: با راه‌اندازی این مرکز، آموزش ویژه نیروهای شمال غرب کشور در گیلان انجام می‌شود.

تقوی، یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های جمهوری اسلامی و گمرکات گیلان را ایجاد گمرک نوین ذکر کرد و یادآور شد: امسال پس از 40 سال قانون جدید گمرک عملیاتی شده است.

وی، با اشاره به اینکه تحول گمرک یکی از بسته‌های حمایتی دولت است، تصریح کرد: نخستین بخش از این بسته ایجاد حمایتی گمرک نوین است که گزینه‌های آن از امسال عملیاتی می‌شود.

ناظر گمرکات گیلان درباره وضعیت صادرات و واردات گمرکات استان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری گمرکات استان در بحث صادرات بیش از 15 درصد و ارزش واردات بالغ بر 10 درصد و صادرات چمدانی بیش از 35 درصد رشد داشته است.

وی، درآمد گمرکات گیلان در دو ماهه نخست امسال را بیش از 34 میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد رشد داشته است.

به گفته تقوی، گیلان دارای سه گمرک انزلی، آستارا و حسن‌رود در منطقه آزاد انزلی است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول