اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آستارا خبر داد

انسداد کامل 37.5 کیلومتر مرز آستارا

خبرگزاری فارس: فرماندار آستارا گفت: امسال 37.5 کیلومتر مرز آستارا کاملا مسدود و برای کنترل بیشتر هوشمندسازی می‌شود.

انسداد کامل 37.5 کیلومتر مرز آستارا

کیوان اسدپور امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت تقویت مرزبانی آستارا را یکی از برنامه‌های مهم در سال جاری دانست و اظهار کرد: امسال اعتبار بسیار خوبی برای انسداد مرز آستارا اختصاص داده شده تا بتوانیم مرز آستارا را به طور کامل کنترل کرده و جلوی ترددهای غیرمجاز در این مرز را بگیریم.

وی از تجهیزات کامل مرزبانی آستارا خبر داد و ابراز کرد: اعتبارات بسیار خوبی برای تجهیزات مرزبانی آستارا اختصاص یافته که موجب تقویت بیشتر آن می‌شود.

فرماندار آستارا با بیان اینکه امسال 37.5 کیلومتر مرز آستارا به طور کامل مسدود می‌شود، تصریح کرد: پس از انسداد کامل، مرز وارد هوشمندسازی می‌شود و با این روش مرز آستارا زیر نظر و کنترل نیروهای مرزبانی ما قرار می‌‌گیرد.

وی، پیگیری شناورهای مرزبانی، دریابانی و تجهیز تمام پاسگاه‌ها و برجک‌ها را از دیگر برنامه‌های مرز آستارا در سال جاری عنوان کرد و افزود: ایجاد پل سواره و پیاده‌رو مرزی آستارا نیز در دستور کار قرار دارد.

اسدپور، احداث اداره حمل و نقل و پایانه در آستارا و رایزنی برای ساخت پل سواره و ریلی مرز آستارا را در دست انجام بیان کرد و یادآور شد: با توجه به مرزی بودن شهرستان آستارا با جمهوری آذربایجان، این مرز دارای اهمیت بسیار زیادی است.

وی، درباره بندر چندمنظوره در حال ساخت آستارا ابراز کرد: بندر آستارا در سه زمینه تفریحی و گردشگری، شیلات و ماهیگیری و تجاری و نفتی در حال ساخت است و تا شهریور امسال فاز تجاری و نفتی این بندر چند منظوره راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول، گمرک آستارا را نیز یک پروژه ملی نامید و اذعان کرد: امسال بازسازی و تجهیز گمرک آستارا انجام می‌شود و اعتبار مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی از پیگیری مصوبات مناطق نمونه گردشگری و بیمارستان در دست ساخت 100 تختخوابی این شهرستان خبر داد و یادآور شد: مصوبات دور سوم هیئت دولت در آستارا حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و احداث پزشکی قانونی، زندان و راه‌آهن از طرح‌های ملی و استانی است که پیگیری می‌شود.

اسدپور با اشاره به وضعیت ساخت راه‌آهن آستارا خاطرنشان کرد: این پروژه به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده و با تصویب اعتبارات دوباره قرارداد آن دوباره منعقد می‌شود ضمن اینکه فاز نخست راه‌آهن شناسایی زمین بود که آزادسازی و تملک آن انجام شده و در فاز ریل‌بندی قرار دارد.

وی مصوبات سفر هیئت دولت در آستارا را مرکزی، ملی و استانی ذکر کرد و متذکر شد: باید سهم شهرستانی را پیگیری کنیم تا آستارا سهم ویژه‌ای از مصوبات داشته باشد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول