اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان‌وبلوچستان:

فون و فلور شاخص منطقه حفاظت شده گاندو است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان‌وبلوچستان گفت: منطقه فون و فلور در مرز ایران و پاکستان، شاخص منطقه حفاظت شده گاندو است.

فون و فلور شاخص منطقه حفاظت شده گاندو است

خسرو افسری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: منطقه فون و فلور با مساحت 465 هزار و 181 هکتار در انتهای گوشه جنوب شرقی کشور و در طول مرز ایران و پاکستان قرار دارد و محدوده آن در مسیر رودخانه سرباز و باهو کلات بوده و تا دریای عمان ادامه می‌یابد.

وی افزود: وجود جنگل‌های حرا و تالاب‌های موجود در خلیج گواتر نیز باعث ارزش‌گذاری بین‌المللی این ناحیه شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: منطقه مزبور محل بسیار خوبی برای زیست پستاندارانی از قبیل جبیر، کفتار، شغال، سنجاب بلوچی است.

افسری ادامه داد: همچنین آبزیان و دوزیستانی از جمله تمساح پوزه کوتاه ایرانی، لاک پشت سبز دریایی، ماهی گل خورک و ...، پرندگانی از قبیل چاخ لق، دراج، شبگرد بلوچی، گنجشک بلوچی، شهد خور، عقاب دشتی و بسیاری از پرندگان خاص شبه قاره هند در این محدوده قابل مشاهده است اما بیشترین اهمیت این منطقه به دلیل زیستگاه تمساح پوزه کوتاه ایرانی است.

وی تصریح کرد: از نظر تنوع پوشش گیاهی، این منطقه از دامنه تا قله کوه مشتمل بر انواع درختان گرمسیری، استپ کوهپایه‌ها و گونه‌های گیاهی نواحی سردسیر بوده و اغلب دره‌های آن پوشیده از درختان و درختچه‌ها است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان‌وبلوچستان گفت: دشت‌ها با ارتفاعات میانی آن عرصه، گونه‌هایی همچون آکاسیا، کندر، کهور و استبرق است و از ارتفاعات میانی تا قله کوه‌ها، جایگاه درختانی چون بنه و بادام است.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول