اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همراهی فارس با کاروان شهدای دوران دفاع مقدس

تشییع علی‌‌اکبرهای خمینی بر دستان جوانان بنی‌هاشم

خبرگزاری فارس: کاروان‌ شهدای دوران دفاع مقدس منزل به منزل به قم می‌رسد، علی‌اکبرهای خمینی بر دستان جوانان هاشمی تشییع می‌شوند، تا آغوش روح‌الله چیزی نمانده است.

تشییع علی‌‌اکبرهای خمینی بر دستان جوانان بنی‌هاشم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم از خرمشهر شروع شد، از سوم خرداد، از ابتدا معلوم نبود 96 نفر هستند، وعده دیدار گرفتند رفقا کم‌کم خود را رساندند، می‌خواستند 14 خرداد در تهران باشند، می‌خواستند انتظار فرج از نیمه خرداد کشند.

کاروان 96 شهید دوران دفاع مقدس سوم خرداد به قصد زیارت بارگاه امام خمینی(ره) از خرمشهر حرکت کرد، فرزندان روح‌الله به آغوش پدر می‌روند، یوسف هم که یعقوب از دوریش چشمانش بی‌سو شد تا آغوش پدر فرسخ‌ها انتظار کشید.

مرحله چهارم تفحص در خاک عراق از مناطق عملیاتی مجنون و فاو ... ایران را به میزبانی می‌خواند ... دوباره پلک دلم می‌پرد نشانه چیست ... شنیدم که می‌آید کسی به مهمانی ...

مسیر تعیین شده است ... اهواز، شوش، دزفول، اندیمشک، پل دختر، خرم‌آباد، دورود، بروجرد .... اراک، خمین، محلات، دلیجان، کاشان و قم ... نمی‌شود که به دیدار امام بروی و سر راه عرض ادبی به عمه ولایت نکنی ...

 

* امروز منم که راهی کوی توام ...

پیرمردی می‌گوید «انگار که علی‌اکبر به میدان رفته و اینک بر دوش جوانان بنی‌هاشم بازمی‌گردد، چه صحنه‌ای بود بازگشت جوان عاشورا از میدان جنگ...».

بیشتر با خودش حرف می‌زند، نقالی می‌کند، سر کوچه نشسته و چشم به جمعیت دوخته است، معلوم نیست این همه جمعیت از کجا آمده‌ا‌ند، دستش را روی شیشه قابی که در بغل دارد می‌کشد، انگار خاطره‌ها برایش تکرار می‌شود، یکی از همین روزها بود که علی‌اکبر خود را روی دستان بچه‌های محل مشایعت می‌‌کرد ...

* او می‌رود دامن‌کشان...

«آدم دلش می‌گیرد، می‌گویند وداع با شهدا، با اینها که بعد از این همه سال برگشته‌اند که نباید خداحافظی بکنی» پیرمرد می‌گوید ... حالا صندلی‌اش را برده داخل حیاط، پای همراهی با کاروان را ندارد، اشک‌هایش را با پشت آستین پاک می‌کند ... حدادیان «یاد امام و شهدا» را می‌خواند.

«همه جوانان خودمان هستند، شیر پسرند اینها، خدا رحمت کند امام خمینی(ره) را با یک فرمان او همه به جبهه رفتند.»

کاروان 96 شهید دوران دفاع مقدس از خیابان ‌19 دی قم به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) راهی می‌شود.

لاله لاله دلم داغدار است

کوچه کوچه شبم سوگوار است

آسمان در هوای تو دیری است

مثل چشمان من اشکبار است...

کاروان‌ شهدای دوران دفاع مقدس منزل به منزل به قم می‌رسد، علی‌اکبرهای خمینی بر دستان جوانان هاشمی تشییع می‌شوند، تا آغوش روح‌الله چیزی نمانده است.

=============

یادداشت: کبری فتحی

=============

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول