اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س):

حفظ دین وظیفه عموم مردم است/ شهیدان کشور را با حضور خود معطر می‌کنند

خبرگزاری فارس: تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) گفت: مردم باید بدانند که دین امانت الهی در دستشان است و ما مأموریم که آن را با جان و مال خود حفظ کنیم.

حفظ دین وظیفه عموم مردم است/ شهیدان کشور را با حضور خود معطر می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در مراسم شبی با قرآن که بعد از نماز مغرب و عشاء در جوار 96 شهید گمنام دفاع مقدس در میدان امام خمینی(ره) برگزار شد در سخنانی به تبیین جایگاه شهید و شهادت در مکتب اسلام پرداخت و اظهار داشت: آنچه در مکتب اسلام و اهل‌بیت عصمت و طهارت در خصوص جایگاه شهید و شهادت مطرح شده در هیچ مکتب دیگری وجود ندارد، کدام مکتب است که شهید را این چنین تایید کند.

وی با بیان اینکه در جای جای قرآن و در آموزه‌های اهل‌بیت به ما سفارش شده است که دنیا محل گذر است و ما همه مسافر هستیم و نباید در این وادی عزم ماندن کنیم تصریح کرد: مکاتب دنیایی عاقبت انسان را تباهی و پوچی می‌دانند ولی ما معتقدیم انسان پس از مرگ از پوست جدا می‌شود و به زندگی ابدی می‌پیوندد.

امام جمعه موقت قم با بیان اینکه نگرش مکاتب مادی در خصوص فانی بودن انسان منجر به عصیان فرد می‌شود افزود: این چنین نگرشی سبب می‌شود که انسان منافع خود را بر منافع دیگر افراد برتر بداند و برای به دست آوردن آن دست به هر کاری بزند و از هر حربه‌ای برای به دست آوردن منافع خود استفاده کند و این مساله‌ای است که امروز دنیا با آن مواجه است. سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهدا در مکتب اسلام درس از جان گذشتگی و ایثار در راه خدا را آموختند و با فداکاری در راه دفاع از اسلام و قران به شهادت رسیدند ابراز داشت: این شهدا کشور را با عطر خویش معطر می‌کنند و باید منتظر نعمات الهی در سرزمین‌هایی که شهدا از آن عبور کرده‌اند باشیم.

وی ادامه داد: ما شهیدان به خون خفته را لشکریان خدا می‌دانیم، آنها لشکریان خدا در روی زمین بودند و برای دفاع از آرمان‌های الهی و اسلامی به جبهه‌ها رفتند و امروز با عطر هوشیار کننده‌شان به کشور بازگشتند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان اینکه خداوند بر هرکاری قادر است و خودش می‌تواند دشمنان را نابود کند گفت: خداوند می‌خواهد ما را بیازماید و به همین جهت است که وقتی خرمشهر آزاد شد امام راحل و رزمندگان با صدایی رسا گفتند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

سعیدی در ادامه اظهار داشت: مردم با حضور در مراسم استقبال از شهدا آن هم در شرایطی که در کشور عده‌ای زیاده‌خواه، مطرب و خوش‌گذران چنگ به مال مردم انداخته و بدون توجه به حلال و حرام به مال‌اندوزی پرداخته‌اند نسبت به این افراد ابراز انزجار و دوری کردند.

وی ادامه داد: مردم باید بدانند که دین امانت الهی در دستشان است و ما مأموریم که آن را با جان و مال خود حفظ کنیم.

امام جمعه موقت قم افزود: سخن این شهیدان این است که ما به رسالت خود عمل کردیم و امروز چشممان به شماست که حضور دارید، این شهیدان و شهیدان 15 خرداد 42 با خدا معامله کردند.

سعیدی با بیان اینکه شهدا با خداوند معامله کردند و هر معامله باید دارای شش وجه باشد ادامه داد: کالا و هر چیز مهمی که مورد معامله قرار می‌گیرد باید شش شرط فروشنده، خریدار، بها، جنس مورد معامله، شاهد و سند و قباله آن مشخص باشد. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن مجید برای جهاد این شش امر را بیان کرده است، خداوند مؤمنان را فروشنده، خود را خریدار، جنس مورد معامله در این داد و ستد بزرگ را جان و اموال مؤمنان،قیمت و بهای این کالای گران‌قیمت را بهشت، شاهدان این معامله را انبیای الهی و قباله این داد و ستد را قرآن و انجیل و تورات معرفی کرده است.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول