اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان خبر داد

بهره‌برداری بیش از 300 مصوبه سفرهای رئیس جمهوری

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از 690 مصوبه سفرهای استانی دولت به سیستان و بلوچستان، تاکنون 317 مصوبه اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

بهره‌برداری بیش از 300 مصوبه سفرهای رئیس جمهوری

 به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، علی‌محمد آزاد ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان سراوان اظهار داشت: آنچه امروز در بخش‌های عمرانی مشاهده می‌کنیم شبیه یک معجره است، اختصاص تنها 710 میلیارد تومان اعتبار عمرانی در سال 90 به این خطه از ایران اسلامی، خود مهر تاییدی بر عزم ملی برای توسعه همه جانبه  استان است.

وی با اشاره به نقش سفرهای استانی در توسعه بزرگترین استان کشور افزود: دولت مهرورز با شتابی تحسین برانگیز و اختصاص هزاران میلیارد ریال اعتبار به استان، زیر ساخت‌های لازم برای توسعه همه جانبه را فراهم کرد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان ادامه داد: از 690 مصوبه سفرهای استانی دولت تاکنون 317 مصوبه اجرا و به بهره‌برداری رسیده و 556 مورد نیز در حال اجرا و باقی آنها در حال اجرا است.

آزاد، توسعه بنادر چابهار، کنارک و احداث اسکله‌های صید و صیادی، خط آهن چابهار - زاهدان - سرخس، راه آهن زاهدان - بم، جاده‌های ترانزیتی چابهار - میلک زابل و میرجاوه - زاهدان - بم، جاده ترانزیتی ساحلی کنارک - جاسک - بندرعباس را از پروژه‌های بزرگ سفرهای استانی هیئت دولت عنوان کرد.

وی گفت: تاسیس و توسعه دانشگاه‌های ملی و بین‌المللی با 90 هزار دانشجو، پروژه‌های عظیم آبیاری و آبرسانی به شهرها و نیز مزارع کشاورزی و نیروگاه‌های عظیم برق رسانی، حذف مدارس کپری و بازسازی مدارس خشتی و گلی از دیگر دستاوردهای سفرهای استانی هیئت دولت به سیستان و بلوچستان است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: توسعه راه‌های ترانزیتی و تسهیل تردد از چابهار و بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان به دیگر نقاط استان و کشور، افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار از 2/5میلیون تن به شش میلیون تن در سال از جمله بزرگترین پروژه‌های سفرهای استانی هیئت دولت به سیستان و بلوچستان است.

آزاد بیان کرد: احداث 30 سد و مخازن آبگیری به منظور استحصال سالانه 3 میلیارد متر مکعب روان آب برای رونق کشاورزی و دامپروری منطقه از دیگر خدمات انجام شده دولت نهم و دهم در جنوب شرق کشور به شمار می‌رود.

وی گفت: برخلاف ذهنیت‌های منفی برخی افراد و محرومیت اسمی سیستان و بلوچستان، با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش کشاورزی، دامپروری و شیلات اکنون این استان علاوه بر تامین نیازهای خود، سالانه بخش عمده‌ای از نیازهای سایر استان‌های کشور از جمله تهران را تامین می‌کند.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سالانه یک میلیون تن صیفی جات از جمله 600 هزار تن هندوانه خارج از فصل، 200 هزار تن موز و انبه، 170 هزار تن خرما، 200 هزار تن انواع ماهی و میگو، 60 هزار تن گوشت قرمز از این استان به سایر مناطق کشور و برخی کشورهای همسایه صادر می‌شود.

آزاد همچنین در مورد پروژه‌های این استان در طرح ملی مهر ماندگار بیان کرد: تاکنون حدود 40 طرح مهر ماندگار با اعتبار بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان در استان مشخص شده که از جمله آن پروژه بزرگ راه آهن چابهار - زاهدان، بزرگراه زاهدان - زابل در محوریت جاده ترانزیتی چابهار - میلک و نیز تکمیل بزرگراه ترانزیتی میرجاوه - زاهدان - بم است.

وی اجرای خط انتقال و شبکه آبرسانی و زهکشی سدهای زیردان و کهیر در جنوب سیستان و بلوچستان، اجرای خط دوم آبرسانی زابل - زاهدان به طول 220 کیلومتر، طرح آبرسانی به شهر خاش، احداث سالن ورزشی 2 هزار نفری شهر چابهار، تکمیل طرح مس چهل کوره نصرت آباد زاهدان و نیز تکمیل بیمارستان و چند مرکز درمانی را از جمله پروژه‌های طرح مهر ماندگار در استان عنوان کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: طرح‌های مهر ماندگار با اختصاص اعتبارات ویژه و اقدامات فوق‌العاده در حال اجرا است و اثرات بلند مدتی نظیر گازرسانی به شهرهای سیستان و بلوچستان خواهد داشت.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول