اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان خبر داد

اعلام طرح‌های توسعه صنعتی مناطق کمتر توسعه یافته

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان گفت: سرمایه‌گذاری‌های جدید صنعتی و معدنی در زمینه توسعه طرح‌های صنعتی مناطق کمتر توسعه یافته کشور، مشخص شد.

اعلام طرح‌های توسعه صنعتی مناطق کمتر توسعه یافته

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، ایرج حسن‌پور پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولان انجمن‌های تولیدی، صنعتی و معدنی استان اظهار داشت: تشکل‌ها باید حامی بخش تولید باشند و با ایجاد و فعال‌سازی انجمن‌ها و تشکل‌های جدید و ایجاد خوشه‌های صنعتی، ‌تولیدی، معدنی و صادرات سعی در ایجاد فضای کسب و کار کنند.

وی افزود: انجمن‌ها و تشکل‌ها، مشکلات بخش تولید و چالش‌ها را بررسی و راهکارها را در جهت توسعه اقتصادی منطقه ارائه کنند و در این زمینه نیز آموزش‌های لازم را به اعضای زیرمجموعه خود ارائه دهند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: برنامه‌های عملیاتی بخش تولید و معدن استان تدوین شده که تسهیل در امر بررسی سرمایه‌گذاری‌های صنعتی، تولیدی، معدنی و راهکارهای افزایش میزان تولید واحدهایی که کمتر از ظرفیت کار می‌کنند از جمله برنامه‌های عملیاتی بخش صنعت و معدن است.

حسن‌پور در ادامه به موضوع سرمایه‌گذاری‌های سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در طرح‌های جدید صنعتی، معدنی نیز اشاره کرد و گفت: در اجرای تبصره سه اصلاحی بند الف ماده سه قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در زمینه توسعه صنعتی مناطق کمتر توسعه یافته کشور، از طریق مشارکت بخش غیردولتی توانمند با سازمان‌های توسعه‌ای، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به عنوان بزرگترین سازمان توسعه‌ای کشور در بخش صنعت در اجرای این طر‌‌ح‌ها مشارکت می‌کند.

وی تصریح کرد: عناوین این طرح‌ها، تولید بتن سبک گازی با ظرفیت 180 هزار متر مکعب با سرمایه‌گذاری 140 میلیارد ریال با اشتغال 55 نفر در شهرستان‌های زابل و زاهدان،‌ تولید خوراک آماده میگو 6 هزار تن در سال با سرمایه‌گذاری 40 میلیارد ریال با اشتغال 25 نفر در شهرستان‌های چابهار و کنارک، تولید پودر ماهی با ظرفیت 500 هزار تن در سال و سرمایه‌گذاری 60 میلیارد ریال و اشتغال 30 نفر در شهرستان‌های کنارک و چابهار است.

وی اضافه کرد: همچنین ‌پرورش ماهی در قفس 500 تن در سال با سرمایه‌گذاری 50 میلیارد ریال و اشتغال 70 نفر در شهرستان چابهار و کنارک، طرح بسته‌بندی خرما و سردخانه مواد غذایی 8 هزار تن در سال و سرمایه‌گذاری 100 میلیارد ریال و اشتغال 45 نفر در شهرهای سراوان، ایرانشهر و نیکشهر و تولید ظروف گیاهی یک بار مصرف به ظرفیت 2 هزار تن در سال با میزان سرمایه‌گذاری 50 میلیارد ریال و اشتغال 23 نفر در شهرستان ایرانشهر از دیگر عناوین این طرح‌ها است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان افزود: متقاضیان مشارکت در این طرح‌ها می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به آدرس www.idro.ir مراجعه کنند.

حسن‌پور گفت: میزان کل سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها، 440 میلیارد ریال و باعث اشتغال 248 نفر در استان می‌شود.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول