اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی سیستان‌وبلوچستان:

هیچ موردی از تب کریمه‌کنگو در سیستان‌وبلوچستان مشاهده نشده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی سیستان‌وبلوچستان گفت: به مردم استان سیستان‌وبلوچستان اطمینان خاطر داده می‌شود که هیچ موردی از تب کریمه‌کنگو در استان مشاهده نشده است.

هیچ موردی از تب کریمه‌کنگو در سیستان‌وبلوچستان مشاهده نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دامپزشکی سیستان‌وبلوچستان، غلامرضا سرگزی اظهار داشت: تمامی فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ و ماهی که دارای کد بهره‌برداری و یا مهر بازرسی گوشت بوده و تحت نظارت دامپزشکی در مراکز مجاز، عرضه می‌شود از سلامت برخوردار هستند.

وی افزود: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و افزایش فعالیت کنه‌های ناقل بیماری و احتمال افزایش بیماری در دام، مصرف‌کنندگان به منظور حفظ سلامت خود و خانواده و پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام همچون تب کریمه‌کنگو، از مصرف گوشت دام ذبح شده در خارج از کشتارگاه مجاز و فاقد مهر بازرسی دامپزشکی جداً خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی سیستان‌وبلوچستان به شهروندان توصیه کرد: در صورت ذبح دام، ضمن انجام اقدامات بهداشتی همچون استفاده از دستکش آشپزخانه، لباس کار مجزا، عینک و ...، گوشت لاشه و جگر را قبل از مصرف به ترتیب به مدت 24 و 48 ساعت در قسمت پایین یخچال (دمای 4 درجه) نگهداری و هنگام قطعه قطعه کردن گوشت و جگر، از تماس با ترشحات و خونابه احتمالی جلوگیری و محافظت به عمل آید.

گفتنی است: این بیماری در حیوانات فاقد علائم اختصاصی بیماری بوده و در صورتی که حیوان آلوده در هفته اول آلودگی کشتار شود، خون، خونابه و سایر ترشحات و اندام‌هایی نظیر کبد می‌تواند برای افرادی که با این حیوان سر و کار دارند، مخاطره آمیز باشد.

ضمن اینکه در انسان‌ها از طریق گزش مستقیم کنه‌ها، تماس با خون و ترشحات حیوانات آلوده و همچنین از طریق افراد بیمار احتمال آلوده‌شدن وجود دارد.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول