اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری سیستان‌وبلوچستان خبر داد

رفع تصرف بیش از 1500 هکتار اراضی ملی سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری سیستان ‌و بلوچستان گفت: یک‌هزار و 570 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان سیستان و بلوچستان در سال 90، رفع تصرف شده است.

رفع تصرف بیش از 1500 هکتار اراضی ملی سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در نخستین گردهمایی اعضای شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان که در سالن شهید بهشتی دادگستری استان برگزار شد اظهار داشت: یک‌هزار و 570 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سال 1390 رفع تصرف شده است، که کارشناسان ارزش ریالی این اراضی را 240 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

وی افزود:‌ 68 هکتار از اراضی مربوط به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در محدوده روستاهای استان رفع تصرف شده است.

رئیس کل دادگستری سیستان ‌و بلوچستان ادامه داد: در دو ماه نخست سال 91، نیز تاکنون سه هکتار از اراضی مربوط به شهرداری زاهدان به ارزش 30 میلیارد ریال رفع تصرف و در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

حمیدی در این نشست بر صدور اسناد مالکیت اراضی خالصه شهرداری و تسریع در صدور آن تاکید کرد.

وی بیان داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، موظف است طرح هادی روستاهای استان را تهیه و اجرا کند.

رئیس شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی سیستان و بلوچستان آماده سازی طرح هادی برای روستاها را با اهمیت دانست و افزود: طرح هادی در زمینه توسعه روستاها و حفظ و حراست از اراضی که در حاشیه روستاها قرار دارد، نقش مهمی دارد.

حمیدی خاطرنشان کرد: 2 هزار و 600 روستای موجود در استان در این طرح قرار گرفته و بالای 20 خانوار جمعیت دارند که از این تعداد، هزار و 400 روستا طرح هادی آنها آماده و اجرا شده است و هزار و 200 روستا نیز در حال پیگیری و آماده سازی برای طرح هادی است.

وی بر حل مشکلات شهرک برق و جهاد که به تازگی در محدوده شهری زاهدان قرار گرفته‌اند تاکید کرد و بیان داشت: ساکنان این شهرک‌ها با مشکل نبود خدمات شهری به ویژه آب و برق مواجه هستند که با همکاری آنان، این شهرک‌ها و سازمان‌های متولی باید نقشه جامع شهرک‌ها را تهیه و معابر آن برای دریافت خدمات شهری مشخص شود که در این جلسه مقرر شد فرماندار زاهدان، این قضیه را پیگیری کند.

رئیس شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ما باید در حد شهروند جمهوری اسلامی به مردم خدمت رسانی انجام دهیم، آنگونه که استحقاق آن را دارند.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول