اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

قاهره: فتح و حماس درباره تشکیل دولت توافق ملی به توافق رسیدند

خبرگزاری فارس: سازمان اطلاعات مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جنبش‌های فتح و حماس در نشست خود در قاهره درباره بسیاری از موضوعات مربوط به تشکیل دولت توافق ملی به توافق رسیدند.

قاهره: فتح و حماس درباره تشکیل دولت توافق ملی به توافق رسیدند

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری "فلسطین الیوم"، در بیانیه سازمان اطلاعات مصر آمده است: فتح و حماس در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با نظارت مصر و مطابق با مصوبات نشست قبلی این جنبش در تاریخ 20 ماه جاری، نشست برگزار کردند و طی آن نتایج سفر کمیته مرکزی انتخابات به نوار غزه بررسی شد.

در این نشست‌ها دو طرف نسبت به اقدامات انجام شده در این زمینه ابراز خرسندی کرده و بر حمایت کامل از فعالیت کمیته مرکزی انتخابات برای به روز کردن فهرست رأی‌دهندگان با هدف زمینه‌سازی برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاستی و شورای ملی تاکید کردند.

بر اساس این بیانیه در این نشست درباره تعدادی از مسائل مربوط به تشکیل دولت توافق ملی و اقدامات مربوط به موفقیت آن توافق حاصل شد و دو طرف برای تکمیل تمامی اقدامات مربوط به ایجاد فضای مثبت بویژه آزادی‌های عمومی و تاکید بر سرعت موفقیت آن، اجرای تمامی بندهای توافقنامه آشتی و احیای وحدت ملی در صحنه فلسطین توافق کردند.

در همین رابطه "اسماعیل رضوان" از رهبران برجسته حماس گفت: در جریان رایزنی‌های انجام شده به بررسی معیارهای دولت، آزادی‌های عمومی،تشکیل دولت توافق ملی و برگزاری نشست کمیته سازمان آزادی‌بخش فلسطین پرداخته شد.

به گفته وی توافق شد که نشست کمیته سازمان‌ آزادی‌بخش شنبه آینده(2 ژوئیه) برگزار و نشست‌های فتح و حماس در قاهره نیز برای تعیین نخست‌وزیر دولت آینده از روز سه‌شنبه آینده(5 ژوئیه) آغاز شود.

وی تاکید کرد که موفقیت این دیدارها و توافقات زمانی است که به صورت عملی اجرا شود و ما در جنبش حماس برای اجرای توافقات جدی هستیم و تا کنون نیز امتیازات روشنی داده و فعالیت کمیته مرکزی انتخابات را تسهیل کرده‌ایم.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول