اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

حاشیه‌های دیدار ولایتی با هیئت رسانه‌ای مصر

وقتی پرتقال مصری شاهد مثال آمد/ هنرنمایی دیپلماتیک ولایتی در مقابل هیئت رسانه‌ای

خبرگزاری فارس: یکی از مدیران رسانه‌ای مصر از نبود واردات از این کشور به ایران انتقاد کرد که ولایتی به شوخی به پرتقال‌های روی میز اشاره کرد و گفت: پرتقال‌های مصری زیادی در ایران است.

وقتی پرتقال مصری شاهد مثال آمد/ هنرنمایی دیپلماتیک ولایتی در مقابل هیئت رسانه‌ای

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، دیدار علی اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با فعالان رسانه‌ای مصری در حوزه هنری با حاشیه‌هایی همراه بود.

* برخلاف دیدارهای گذشته که همواره ولایتی سروقت حاضر بود، این بار هیئت مصری چشم انتظار ولایتی بود که این انتظار حدود 20 دقیقه طول کشید.

* سوال اول را معاون سردبیر الاهرام پرسید که آیا روابط سرد ایران و مصر به پیمان کمپ دیوید باز می‌گردد یا ریشه در مشکل دیرین‌تر شیعه و سنی دارد که ولایتی به شوخی گفت:‌ از همین اول کار چرا به سراغ مسائل منفی و سلبی رفته‌اید. ما نقاط اشتراک زیادی داریم که همه خندیدند.

* یکی از مدیران رسانه‌ای مصر از نبود واردات از این کشور به ایران انتقاد کرد و گفت:‌ حجم تجارت 2 کشور حدود 10 میلیون دلار است که البته بیشتر این حجم را واردات مصر از ایران تشکیل می‌دهد که ولایتی به شوخی به پرتقال‌های روی میز اشاره کرد و گفت: پرتقال‌های مصری زیادی در ایران است.

 

 

هیئت رسانه‌ای مصر در دیدار با ولایتی

* هیئت رسانه‌ای در حین اظهارات ولایتی به کرات از وی عکس می‌گرفت تا آنجا که این موضوع برخی مواقع اسباب خنده ولایتی نیز می‌شد.

* در این دیدار نیز مانند دیدارهای گذشته، ولایتی به طور دائمی ایرادات مترجم عربی را به وی یادآوری کرده و آن را اصلاح می‌کرد تا بدانجا که برخی مواقع خود سخنانش را ترجمه می‌کرد.

* یکی از اعضای هیئت در مورد تفاوت نگاه ایران به بهار عربی و در کشورهای منطقه و تحولات سوریه پرسید که با این پیش مقدمه که اولاً این تحولات از نگاه ما این تحولات بیداری اسلامی است، به سوال وی پاسخ داد.

* سوریه یکی از محورهای مهم سوالات هیئت رسانه‌ای بود که ولایتی ترجیح داد با ارائه توضیحات مختصر، دوگانگی‌های رفتاری از سوی غرب، ترکیه، قطر و عربستان را در قالب سوال‌هایی برای هیئت رسانه‌ای تشریح کند. دیپلماسی سوال در برابر سوال، تاکتیکی بود که ولایتی ترجیح داد از آن استفاده کند.

* آخرین سوال یکی از شرکت‌ کنندگان موجب شد که ولایتی یکی دیگر از هنرهای خود را به رخ طرف مصری بکشد که عبارت بود از پاسخ به سوال به زبان انگلیسی! ولایتی زمانی که دید مترجم توانایی ادامه نشست را ندارد از هیئت رسانه‌ای پرسید که آیا می‌تواند به انگلیسی پاسخ دهد که با پاسخ مثبت آنها نشان داد که هم در عربی و هم در انگلیسی صاحب هنر است!

* در پایان این مراسم برای اولین بار در دیدارهای انجام شده طی ماه‌های اخیر، هیئت رسانه‌ای مصر که به نظر می‌رسد تحت تاثیر دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی قرار گرفته بود، تقاضای گرفتن عکس‌ یادگاری با ولایتی را داشت که وی نیز این کار را انجام داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول