اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله واعظ‌طبسی:

رسانه‌ها بزرگ‌ترین نگهبان مبانی فکری جامعه هستند

خبرگزاری فارس: آیت‌الله واعظ‌طبسی گفت: رسانه‌های جمعی بزرگ‌ترین نگهبان مبانی فکری و ارزش‌های دینی و انقلابی جامعه هستند.

رسانه‌ها بزرگ‌ترین نگهبان مبانی فکری جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ‌آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح بنای جدید موسسه فرهنگی قدس که با حضور مسئولان اجرایی و نظامی خراسان‌رضوی در محل روزنامه قدس برگزار شد، اظهار داشت: به فضل الهی افتتاح این مجموع در ماه رجب اتفاق افتاد زیرا ماه‌های رجب، شعبان و رمضان ایامی است که انسان‌ها در آن می‌توانند به خودسازی،‌ تهذیب نفس، ‌تزکیه و تربیت خود بپردازند.

واعظ‌طبسی تاکید کرد: رسانه‌های جمعی و روزنامه‌ها از مهم‌ترین مراکزی هستند که می‌توانند در این حرکت معنوی و تکامل اخلاقی و انسانی، انسان‌ها را یاری کنند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد:‌ کسانی که بخواهند با عزم و اراده جدی و با استفاده از ظرفیت‌های فکری خود در راه ارزش‌های معنوی و مصالح ملی و منافع نظام قدم بردارند زمینه بسیار مساعدی برای کار و فعالیت آنها ایجاد شده است.

وی گفت: نویسندگان و گویندگان رسانه‌های جمعی به صورت روزانه با مخاطبان خود در ارتباط هستند و باید مطالب سودمندی را که در تربیت جامعه و نسل جوان و نوجوان موثر است به آنها انتقال بدهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نویسندگان روزنامه‌ها باید دارای مواضع صحیح و اصولی باشند و در رفتار و کردار اجتماعی خود نیز این مسئله را کاملاً رعایت کنند.

واعظ‌طبسی با اشاره به رویکرد مبارزان در دوران انقلاب اسلامی یادآور شد:‌ قبل از پیروزی انقلاب نیز ما بر روی بسیاری از این مسائل اعتقادی حساس بودیم و گاهی حتی درس یک استاد را علی‌رغم تمام شایستگی‌های علمی او به دلیل مواضع غیر اصولی‌اش ترک می‌کردیم.

وی ادامه داد:‌ جمهوری اسلامی ایران زمینه کار را برای تمامی مسئولان و فعالان عرصه رسانه مهیا کرده است اما متاسفانه برخی از این فرصت‌ها به درستی استفاده نمی‌کنند.

واعظ‌طبسی اضافه کرد: روزنامه‌نگاران اگر متوجه مسئولیت خود باشند و بدانند که در برابر مردم، اسلام و نظام چه وظیفه خطیری برعهده دارند بهتر می‌توانند نقش اجتماعی خود را ایفا کنند.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: در واقع رسانه‌ها بزرگ‌ترین نگهبان فکری و مبانی ارزشی و انقلابی هستند و باید زیربنای تفکر و اندیشه دینی مخاطبان خود را استحکام بخشند.

وی ادامه داد: رسانه‌ها باید افق رشد و پیشرفت نظام اسلامی را با قلم جذاب و دلنشین به تصویر بکشند و از سوی دیگر انگیزه تحرک و رغبت به کار و سرمایه‌گذاری را نیز تقویت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تاکید کرد:‌ تقریباً سه ماه از آغاز سال جاری گذشته است و رسانه ملی باید تا انتهای سال جاری تمام ظرفیت خود را به کار گیرد تا سرمایه‌گذاران را تشویق به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی کنند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول