اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پشت‌پرده کنار‌گیری "یاسر عبدربه"

خبرگزاری فارس: هفته‌نامه فلسطینی"المنار" نوشت که "یاسر عبدربه" که چند روز پیش از سمت خود به عنوان رئیس رادیو و تلویزیون تشکیلات خودگردان استعفا داد از جمله کسانی است که مخالف آشتی فتح و حماس است.

پشت‌پرده کنار‌گیری "یاسر عبدربه"

به گزارش فارس، "المنار" نوشت که "محمود عباس" با استعفای "یاسر عبدربه" که وی چند هفته پیش ارائه کرده بود، موافقت کرد و دلیل استعفا و یا در واقع برکناری وی نیز انتقاد بسیاری از گروه‌های رسانه‌ای و اتحادیه کارکنان عمومی بود مبنی بر اینکه وی رادیو و تلویزیون را بر اساس تمایلات شخصی خود اداره می‌کند و دستور سانسور فعالیت‌ گروه‌های دیگر را صادر کرده است.

منابع آگاه فلسطینی گفتند که عبدربه از جمله اعضای زنجیره مخالف با آشتی و موافق با ابقای دودستگی و اختلافات به بهانه‌های واهی است و دنباله این زنجیره نیز به خارج از فلسطین متصل بوده و امتداد منطقه‌ای و بین‌المللی دارد.

استعفا و یا برکناری عبدربه شادی مردم فلسطین را به دنبال داشت زیرا به انحصار رادیو و تلویزیون در اختیار عبدربه پایان داده شد و این نخستین قطره باران بود زیرا زمزمه‌هایی از برکناری تعدادی از صاحبان برخی سایت‌ها نیز به گوش می‌رسد.

المنار همچنین نوشت که عبدربه به دنبال امضای توافقنامه آشتی بین فتح و حماس اعلام کرد که انتخابات مجلس قانونگذاری و ریاستی باید پیش از تشکیل دولت وحدت ملی برگزار شود که ناظران بی‌طرف این سخنان عبدربه را سنگ‌اندازی بر سر راه آشتی برشمردند و این موضع نارضایتی افکار عمومی فلسطین را به دنبال داشت.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول