اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ساآکاشویلی: اینکه گرجستان تاکنون عضو ناتو نشده، تقصیر روسیه است

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهوری گرجستان با ابراز امیدواری در خصوص عضویت این کشور در ناتو در نشست آتی سران این سازمان ادعا کرد که تاخیر در عضویت گرجستان در ناتو بخاطر اقداماتی است که روسیه انجام داده است.

ساآکاشویلی: اینکه گرجستان تاکنون عضو ناتو نشده، تقصیر روسیه است

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "میخائیل ساآکاشویلی" رئیس‌جمهوری گرجستان معتقد است که این کشور امیدوار است که در نشست سران بعدی ناتو به عضویت ناتو در آید و اینکه گرجستان تاکنون نتوانسته به این هدف خود برسد، بخاطر اقداماتی است که روسیه انجام داده است.

ساآکاشویلی روز سه شنبه بعد از دیدار با "آندریس برزینش" رئیس‌جمهوری لتونی با اعلام این مسئله گفت: ناتو هدف بسیار مهمی برای گرجستان است و ما امیدوار هستیم که در نشست آتی سران ناتو بتوانیم به عضویت این سازمان درآییم.

رئیس‌جمهوری گرجستان تاکید کرد که کشور لتونی بعنوان یکی از آخرین اعضای ناتو و اتحادیه اروپا، نمونه بسیار موفقی برای گرجستان است.

ساآکاشویلی یادآور شد: حوادثی که در گرجستان رخ داده است، باید تا حدود زیادی نه تنها یک مسئله داخلی است، بلکه به تلاش برخی کشورها برای سرنگونی رژیم سیاسی در این کشور هم مربوط می‌شود.

وی در عین حال اعلام کرد که نشست اخیر سران ناتو در شیکاگو یک امکان بسیار خوب و بطور همزمان موقعیت خطرناکی بود، ولی اکنون گرجستان بهترین ارزیابی را در مقایسه با کشورهای حوزه بالکان بدست آورده‌ایم. به همین دلیل این شانس وجود دارد تا در نشست آتی سران ناتو ما به عضویت این سازمان درآییم.

رئیس‌جمهوری گرجستان همچنین تاکید کرد که عضویت در ناتو تاکنون از آن جهت رخ نداده که روسیه با اقدامات خویش مانع آن شده است.

وی گفت: از یک طرف ما با وضعیت ژئوپلیتیکی بسیار سختی روبرو هستیم و بخشی از خاک کشور ما در اشغال نیروهای نظامی روسی قرار دارد ولی از طرف دیگر، گرجستان که در آن اصلاحات بسیار مهمی صورت گرفته، یکی از نقاط با ثبات جهان محسوب می‌شود و بر اساس شاخص‌های بین المللی از جمله کشورهایی است که برای سرمایه گذاری بسیار مناسب خواهد بود. 

به گفته ساآکاشویلی، گذشته از اینها، گرجستان یکی از کشورهایی است که دارای پایین ترین میزان فساد مالی در اروپا و تقریبا معادل صفر است.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول