اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

یک قاری بین‌المللی در گفت‌وگو با فارس

دانش‌آموزان حافظ قرآن خودشان تلاش کرده‌اند/ آموزش و پرورش کم کار است

خبرگزاری فارس: یک قاری بین‌المللی قرآن کریم در رابطه با شیوه تربیت حافظ قرآن در مدارس گفت: آموزش و پرورش اقدامی را در جهت تربیت حافظ قرآن انجام نداده است؛ بلکه خود افراد به امر حفظ می‌پردازند.

دانش‌آموزان حافظ قرآن خودشان تلاش کرده‌اند/ آموزش و پرورش کم کار است

«صالح اطهری‌فرد» قاری بین‌المللی  قرآن کریم، در گفت‌وگو با خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس «توانا»، ضمن انتقاد از اهمیت کمیت در طرح حفظ «نور» از سوی مسئولان آموزش و پرورش، گفت: در طرح حفظ، ادعای حافظان مبنی بر حفظ اجزای بیشتری از قرآن کریم، مهم نبوده و حفظ به لحاظ کیفی دارای ارزش است.

*آمار حافظان واقعی قرآن در مدارس معلوم نیست

وی با اشاره به اینکه از رسانه‌های مختلف، تعداد بالای ثبت‌نام کنندگان به طور پیوسته و با افتخار اعلام می‌شود، افزود: می‌توان گفت آموزش و پرورش اقدامی را در جهت تربیت حافظ قرآن  انجام نداده است؛ بلکه خود افراد به امر حفظ می‌پردازند.

این قاری قرآن کریم در رابطه با آمار ثبت‌نام کنندگان در طرح حفظ نور عنوان کرد: این آمار فعلاً قابل استناد نیست زیرا باید افراد متقاضی در آزمون شرکت کنند و پس از آن، آمار حافظان واقعی مشخص شود.

اطهری‌فرد شیوه‌نامه آزمون حفظ نور و قید اهمیت ویژه «حسن حفظ» در آن را مناسب دانست و اظهار داشت: اگر سطح ورود به این طرح، تخصصی تعریف شود، تعداد افراد موفق به شدت کاهش می‌یابد و با توجه به این نکته ملاک قرار گرفتن حسن حفظ در ابتدا و موضوعات تخصصی در ادامه مناسب تر است.

*عدم اعتقاد مسئولان قرآنی به گفته‌های خود

این قاری قرآن کریم تغییر دیدگاه‌ها را لازمه ارتقاء جایگاه‌ قرآن در مدارس دانست و گفت: در رابطه با قرآن کریم عقاید خوبی مطرح می‌شود؛ اما بسیاری از مسئولان فرهنگی کشور، در رابطه با جایگاه قرآن اعتقادی به نظرات خود ندارند و لازم است مسئولان فرهنگی ارادت و انس خاصی نسبت به قرآن  پیدا کنند.

وی در ادامه این موضوع افزود: پس از اصلاح دیدگاه‌ها، لازم است نیروهای انسانی متخصص و شایسته به کار گرفته شوند و از نظر مالی و جایگاه معنوی تامین شوند.

اطهری‌فرد با تأکید بر لزوم بهره‌گیری درست آموزش و پرورش از متخصصان فعالیت های قرآنی افزود: حفظ نیرو، تغییر کتب درسی و افزایش ساعت درسی نیز در ارتقاء سطح سواد قرآنی دانش‌آموزان مؤثر است.

وی شنیدن صدای خوش قرآن کریم را از عوامل اولیه مؤثر بر انس با قرآن کریم دانست و بیان کرد: در این صداها اعجازی است که افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ از جمله صوت خوش استاد عبدالباسط، استاد منشاوی که در آمریکا با تلاوت استاد عبدالباسط افرادی غیرمسلمان که حتی متوجه معنای قرآن نمی‌شوند به‌ واسطه این اعجاز، جذب قرآن می‌شوند.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول