اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی قم:

نهضت علوم انسانی باید کاربردی شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی قم گفت: برای ارائه تمام دانش و آموخته‌های علوم انسانی به عنوان یک محصول و خدمت باید نهضت کاربردی شدن آن را در جامعه فراهم سازیم.

نهضت علوم انسانی باید کاربردی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مصطفی مولایی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، شهر قم را شهر دانایی‌محور توصیف کرد و گفت: استان قم پایتخت تولید و نشر تفکر دینی و الگوی مدینه فاضله اسلامی و شهر زیارتی در مقیاس جهانی است و به عنوان شهر دانایی‌محور معرفی شده است.

وی افزود: مرکز رشد در استان قم مکانی برای افراد صاحب ایده و تفکرات نوین است که بتوانند مبانی معرفتی را بر مبنای جهان‌بینی اسلامی به یک محصول کارآمد تبدیل سازند.

مولایی ادامه داد: علوم انسانی علومی است که ریشه در قرآن و علوم انسانی داشته باشد چرا که علوم انسانی علمی نظری است که منجر به رشد و تربیت فرد می‌شود.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی قم تصریح کرد: در کشورهای غربی افراد با طرح یک ایده مبنای معرفتی خود را تبدیل به محصولاتی می‌کنند که مخالف با مبانی اسلامی و معرفتی ما هستند، در حالی که ما می‌توانیم با ارتباط علوم اسلامی و هنر مبانی معرفتی خود را به دیگران منتقل سازیم.

وی اظهار داشت: استان قم دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است که می‌تواند مباحث علوم انسانی در مرکز رشد را به روش‌های مختلفی به دنیا عرضه کند.

مولایی عنوان کرد: جذب و حمایت از راه‌اندازی کسب و کارهای دانش‌‌بنیان و صاحبان ایده در حوزه علوم انسانی، ارتقای تولید نوآورانه در حوزه علوم انسانی در حوزه و دانشگاه و سطح جامعه و ... به منظور بالندگی جامعه اسلامی ـ ایرانی و کمک به پیشرفت علوم انسانی با رویکرد اسلامی از جمله اهداف کلان مرکز رشد علوم انسانی در استان قم است.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی قم ادامه داد: از دیگر اهداف مرکز رشد علوم انسانی بهره‌برداری از ظرفیت‌های استان در حوزه علوم انسانی در عرصه‌های رقابت داخلی و بین‌المللی و پاسخگویی به نیازهای جامعه و جهان اسلام در علوم انسانی از طریق افزایش تعامل اثربخش حلقه‌های تولید دانش و صاحبان ایده در استان قم است.

وی با اشاره به عملکرد ستادی مرکز رشد علوم انسانی بیان داشت: تدوین طرح ایجاد مرکز رشد مجازی واحدهای فناور علوم انسانی، دعوت از مشاوران، اساتید کارآفرینی، تهیه بانک اطلاعات مشاوران و برگزاری جلسات هم‌اندیشی، شناسایی هسته‌های جامعه هدف و... از جمله برنامه‌های مرکز رشد علوم انسانی در استان قم بوده است.

مولایی در ادامه به برگزاری دومین هم‌اندیشی مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی با حضور شخصیت‌ها و نخبگان حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش استانی آشنایی با مرکز رشد، ایجاد شعبه مرکز رشد علوم انسانی در دانشگاه‌ها و مراکز حوزوی از جمله دانشگاه ادیان و مذاهب، تهیه و تدوین برنامه عملیاتی مرکز رشد و ... توسط این مرکز در استان قم دنبال می‌شود.

به گفته وی اهداف پنج ساله مرکز رشد علوم انسانی در استان قم، آشنا ساختن تمام دانشجویان و طلاب استان با مفاهیم کارآفرینی و مراکز رشد، ایجاد نگرش، دانش و مهارت‌های کارآفرینانه در یک سوم فارغ‌التحصیلان حوزوی و دانشگاهی استان و ... از جمله اهداف شاخص مرکز رشد علوم انسانی در قم است.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی قم گفت: هدف نهضت علوم انسانی کاربردی شدن است و باید تمام آموخته‌ها و دانش را به صورت یک محصول و خدمت در جامعه عرضه کنیم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول