اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ضمن محکومیت شدید کشتار "الحوله" در سوریه

پکن: طرح ۶ ماده‌ای کوفی عنان هرچه سریع‌تر اجرایی شود

خبرگزاری فارس: دولت چین ضمن محکومیت شدید کشتار غیرنظامیان در شهر الحوله سوریه از همه طرفین درگیر در بحران سوریه خواست طرح کوفی عنان را هرچه سریع‌تر اجرا کنند و به آن پایبند باشند.

پکن: طرح ۶ ماده‌ای کوفی عنان هرچه سریع‌تر اجرایی شود

به گزارش فارس به نقل از رویترز، دولت چین امروز دوشنبه کشتار وحشتناک غیرنظامیان در شهر الحوله سوریه را محکوم و تاکید کرد که تلاش‌های کوفی عنان به عنوان میانجی میان طرف‌های درگیر در بحران سوریه بهترین راه برای پایان خشونت‌ها در سوریه است.

براساس این گزارش، "لیو ویمین" سخنگوی وزارت خارجه چین قتل و عام شهروندان سوریه را شدیدا محکوم کرد اما از اشاره مستقیم به دولت "بشار اسد" خودداری کرد.

ویمین در کنفرانس خبری خود مراتب تاسف و نگرانی دولت چین از این واقعه را اعلام کرد و کشته شدن غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان را بی رحمانه توصیف کرد.

وی تصریح کرد که این واقعه نشان می‌دهد که خشونت‌ها سریعا و بدون تاخیر باید متوقف شود.

وی همچنین گفت: ما از طرف‌های درگیر و نگران در بحران سوریه می‌خواهیم که به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل پایبند باشند و طرح 6 ماده‌ای کوفی عنان را سریعا اجرا کنند.

براساس این گزارش، سازمان ملل معتقد است که حدود 108 غیرنظامی در شهر الحوله سوریه کشته شدند که تعدادی از آنها زن و کودک بودند.

انتهای پیام/م.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول