اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

با اشاره به ۳ کشتار همزمان تروریست‌ها در آستانه نشست شورای امنیت

دمشق: به سونامی اتهامات پاسخ می‌دهیم/تشکیل کمیته تحقیق برای کشتار الحوله

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه سوریه اتهامات وارد شده به ارتش درباره کشتارهای تروریست‌ها در شهرهای سوریه را رد کرد و گفت: در آستانه نشست شورای امنیت افراد مسلح سه کشتار در شهرهای سوریه مرتکب شدند.

دمشق: به سونامی اتهامات پاسخ می‌دهیم/تشکیل کمیته تحقیق برای کشتار الحوله

به گزارش فارس، جهاد مقدسی ساعتی پیش در کنفرانسی خبری، همه اتهامات یکی دو روز اخیر به دولت و ارتش سوریه درباره کشتار مردم را بشدت رد کرد و افزود: امروز به سونامی دروغ‌هایی که علیه نیروهای دولتی سوریه به راه انداخته‌اند، پاسخ می‌دهیم.

به گزارش دام‌پرس، مقدسی افزود: ما بشدت مسئولیت نیروهای دولتی در کشتار الحوله را تکذیب می‌کنیم... آنچه در الحوله رخ داد، طبق شواهد، تجمع صدها افراد مسلح است که خودروهای تا بن دندان به سلاح مسلح از جمله خمپاره‌انداز و راکت‌های ضدزره داشتند.

مقدسی افزود: علاوه بر کشتار شهر الحوله (بین حمص و حماة) دو کشتار دیگر هم در الشومریه رخ داده  و مزارع مردم و محصولات آنان را آتش زده‌اند.

تشکیل کمیته تحقیق درباره کشتارها و اعلام نتیجه تا 3 روز آینده

سخنگوی وزارت خارجه سوریه با بیان اینکه ارتش سوریه وظیفه دارد از مردم حفاظت کند و در موقعیت دفاع از خود قرار گرفته است، گفت: آنچه ما انجام می‌دهیم وظیفه دولت است.

مقدسی افزود: کمیته قضایی نظامی تشکیل دادیم و درباره همه اتفاقات الحوله تحقیق می‌کنیم و نتایج آن تا سه روز آینده بررسی و اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه کوفی عنان فرستاده سازمان ملل فردا وارد سوریه می‌شود، اعلام کرد: برای همه کسانی که از حوادث پیشی می‌گیرند و ما را بر اساس آنچه مخالفان می‌گویند و با اتهامات مختلف روبه رو می‌کنند متاسفیم.

گروه‌های مسلح در سه روز گذشته با تشدید کردن حملات خود در حماة، حمص و الحوله کشتار هولناکی به راه انداخته است به طوری که در اقدامی هماهنگ چند خانواده در حمص و چندین زن و کودک در الحوله کشته و سر بریده شده‌اند.

این کشتارها در آستانه نشست شورای امنیت کاملا مشکوک است

مقدسی افزود: چه کسی مردم خود را می‌کشد تا ترحم دیگران را جلب کند؟؟ موضوع بزرگ‌تر از سوریه است و آنها در صدد از هم پاشاندن سوریه و فراهم کردن مقدمات دخالت نظام در سوریه هستند.

مقدسی به همزمانی سه کشتار اشاره کرد و گفت: همزمانی این کشتارها در آستانه نشست شورای امنیت و آمدن کوفی عنان به سوریه کاملا شک برانگیز است.

جهاد مقدسی افزود: آنچه رخ داده است، اصلا به سود دولت نیست. ما با خون مردم خود تجارت نمی‌کنیم... هیچ طور نمی‌توان حمل سلاح علیه کشور را توجیه کرد. ما امیدواریم که گزارش عنان واقعی‌تر باشد.

وی با بیان اینکه مخالف مسلحی وجود ندارد و همه تروریست‌های مسلح هستند، تاکید کرد که از زمانی که دمشق طرح کوفی عنان را پذیرفته است،‌ حجم اقدامات تروریستی و جنایات علیه سوریه افزایش پیدا کرده است.

شلیک گلوله به سر کودکان

مقدسی افزود: کودکان را کشته‌اند و به سر آنان گلوله شلیک کرده‌اند. این قتل، روشمند و وحشیگری است. آیا چنین کارهایی اقدام نیروهای دولتی است؟؟

وی تاکید کرد که زمانیکه در طرح کوفی عنان از نیروهای مخالف مسلح صحبت می‌شود، باید بررسی شود که این یعنی چه؟ امیدواریم از دیپلمات‌های باکفایت استفاده کند.

وی افزود: حقیقت سوریه آن چیزی نیست که در رسانه‌ها گفته می‌شود. تاکنون بیش از 3 هزار و 500 بار طرح عنان نقض شده است.

دمشق: ببینید چه کسانی از کشتارها سود می‌برند

مقدسی تاکید کرد: هر جنایتی که رخ می‌دهد، یک طرف از آن سود می‌برد.. به دنبال این باشید ببینید چه کسی از این کشتارها سود می‌برد.

مقدسی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود، اعلام کرد که تحریم‌ها ملت سوریه را هدف گرفته و اگر حامیان مخالفان با کار سیاسی موافقت کنند آنگاه می‌توان گفت که بحران به پایان خود نزدیک می‌شود.

وی افزود: کسانی که گفت‌وگو را رد می‌کنند از مردم می‌ترسند و بشار اسد [پشت سر خود] اکثریت لازم را برای احیا کردن سوریه دارد.

اگر مخالفان کار سیاسی را شروع کنند، بحران به پایان خط می‌رسد

سخنگوی وزارت خارجه سوریه با بیان اینکه «ما در خاک سوریه هستیم و از آن دفاع خواهیم کرد»، گفت: گناه سوری‌ها این است که به طرحی که برای منطقه ریخته‌اند، گفت نه. ما با مستند کردن نقض حقوقی که افراد مسلح می‌کنند به دوستان و متحدان خود اطلاع می‌دهیم و آنان را از این موارد با خبر می‌کنیم.

مقدسی با بیان اینکه به شما اطمینان می‌دهیم که محیط سوریه را برای این تروریست‌ها اجازه نمی‌دهیم مهیا شود، تاکید کرد: به محض اینکه مخالفان خارج و کشورهایی که حمایت می‌کنند، کار سیاسی برای حل بحران را آغاز کنند، آنگاه می‌توان اعلام کرد که بحران در پایان راه خواهد بود.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول